Alla inlägg under november 2012

Av heroheartdove - 22 november 2012 22:56

Ännu mer irriterad blir jag när någon inte kan ta diskussioner direkt med den det berör. Jag kände i en frågediskussion att jag inte kom någonstans då frågeställaren i mitt tycke bara gick till försvar med motiveringen "inget funkar". Såjav valde att gå ur diskussionstråden helt och hållet och tog även bort de inlägg jag gjort eftersom jag inte vill att man diskuterar vad jag skrivit utan min medverkan. Det fick jag så klart skit för, både i den aktuella tråden, men även i frågeställarens egen logg. Varför inte skicka ett pm? Nävisstja, det är ju så tryggt att gömma sig bakom datorn...

Av heroheartdove - 22 november 2012 20:31

Ställ inte en fråga på ett diskussionsforumet om du ändå tänker dissa de svar, råd och kommentarer du får. Du slösar bara med andras tid!

Av heroheartdove - 22 november 2012 01:21

Jag är, eller har i alla fall varit ganska aktiv på ett nätforum där folk har samma grundhobby som jag själv. Det finns några allmänna forumrubriker och så finns det ett gäng dagböcker som är själva ursprunget för sajten. Man kan väl jämställa dagböckerna med dagens bloggar. Men! Nu tjafsas det om hur pass hemliga dagböckerna ska vara. Jag fattar faktiskt inte. Ursprungsiden är ju att dagböckerna ska vara tillgängliga för alla, vill man begränsa återkomsten får man väl skaffa sig en egen privat blogg som man kan administrera på egen hand?!

Av heroheartdove - 22 november 2012 01:12

Jag har en arbetskamrat som är helt otroligt omständig när det gäller prat, antingen live öga mot öga eller i telefon. Vi har samma fritidsintresse, men eftersom vi jobbar inom olika enheter träffas vi inte så ofta längre. Både på gott och ont för när det väl blir prat nu så blir det väääldigt, väääldigt lääänge. Två timmar och tjugosju minuters telefonprat blev det nu. Tur att det inte var jag som ringde!

Av heroheartdove - 21 november 2012 05:09

Blir hemma från jobbet idag för det spänner och pulserar i såret efter tanden. Jag har ett ganska fysiskt krävande jobb och är rädd rör att såret skall börja blöda igen om jag rör mig för mycket. När jag väl är på jobbet är det svårt att kontrollera hur mycket man rör sig och i alla fall jag dras lätt med i det tempo som är, även om det efter rådande omständigheter är lite för högt. Min partner tyckte nog att jag var en aning löjlig som stannade hemma, men partnern har aldrig dragit ut en tand...

Av heroheartdove - 20 november 2012 21:52

Jag läser ett antal olika bloggar som har samma inriktning som hobbyn bedömningssporten. Här om dagen var det en liten tävling där man skulle gissa vad bloggaren skulle iväg på för äventyr och vinsten för den som gissade rätt först var en länkning. Jag gissade (rätt) så fort bloggaren publicerat inlägget, men min kommentar försvann! Inte för att jag prompt vill ha en länkning till bedömningssportsbloggen, men lite lurad känner jag mig allt!

Av heroheartdove - 20 november 2012 16:22

Började känna av det igår och imorse förstod jag att det var allvar. Ringde FTV vid den första fikarasten kl kvart över sju och fick en akuttid halv tre. Jobbade vidare, men kände hur det började göra mer och mer ont. Försökte prata med folk i arbetslaget för att få byta bort dagens sysslor men de var helt rabiat osamarbetsvilliga. Blev så himla sur och besviken att jag kastade in handduken och forskning hem istället. Sedan, under tidiga eftermiddagen var jag till tandis för att dra ut en trilskandes visdomstand. Ingreppet gick bra, men jag höll krampaktigt i min partners hand under tiden. Så nu är jag två visdomständer fattigare, den första förlorade jag för knappt två år sedan.

Av heroheartdove - 19 november 2012 22:29

Det är märkligt hur folk tillåts att bete sig på olika sätt. Vi har haft löneförhandlingar på jobbet och jag fick skitlite påslag med tanke på det jag presterar/har prestera, tycker jag. Under året har jag gått fyra utbildningar, jag har kompetens i princip alla processer som finns på arbetsplatsen. Jag ser mig som en lojal och arbetssam person. Jag är glad och trevlig och peppar mina arbetskamrater. Imorgon har jag "coachingsamtal" med min chef och då ska jag fråga vad som fattas för ett högre påslag, det jag fick nu var ju inte ett påslag utan snarare ett slag i magen... Jag är besviken och jag är sur därför att de finns de med sämre kompetens, färre utbildningar och som dessutom är jäkligt otrevliga och som ändå favoriseras av arbetsgivaren. Skitlönen gör mig bara mer övertygad om att företaget jag jobbar för är värdelöst och att jag borde komma därifrån så fort som möjligt. Nu skall här skickas spontanansökningar till andra företag inom samma bransch, skulle vara så jävla najs att få gå över till en konkurrent!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards