Alla inlägg under november 2012

Av heroheartdove - 18 november 2012 21:48

För drygt två veckor sedan lånade en kompis en rätt dyr manick av mig. I torsdags talade personen om att manicken gått sönder. Vad sjutton, talar man inte om sådant direkt. Jävligt förbannad blev jag, men mest besviken faktiskt. Nu var manicken lättlagad, men ändå. Och jag vet vem som inte får låna den igen.

Av heroheartdove - 12 november 2012 20:49

Jag brukar aldrig ha åsikter om andra bloggare, men nu kan jag bara inte låta bli. ÄNTLIGEN säger företaget Finest upp samarbetet med kändisbloggaren Katrin Zytomierska! Den som googlar finner så jag tänker inte dra storyn här mer än att jag tycker att det är rätt av företaget att bryta samarbetet med en bloggare som tjockmobbas. Eller som på något sätt mobbar eller gör rena personpåhopp i en blogg.

Av heroheartdove - 10 november 2012 01:12

Efter diverse ledande gnäll fick jag partnern att förstå att jag behövde sushi för att kunna bli frisk i magen. Sushi innehåller ris och det är mjukt och milt. Köpte med mig två portioner hem inklusive två soppor också. Mild soppa för magen, mättande nigiri och maki efteråt. Gott! Och faktum är att det funkade utmärkt med sushin för magen, inget buller eller knip alls. Skönt! Men några skorpor har förstås ändå slunkit ner. Har alltså kunnat äta lite mat idag vilket gjort mig lite piggare, men inte mer beslutsam. Shopping. Funderat över underhållningsverktyg till träningsredskapet, klickat i en order, ångrat, raderat, börjat om, ångrat och så vidare. Till slut lyckades jag i alla fall bestämma mig rör en produkt från en webbshop. Så där!

Av heroheartdove - 9 november 2012 01:50

Trodde ju i min enfald att jag var på väg att bli bättre, kände mig nästan helt frisk när jag for iväg för att fixa lite underhåll av träningsredskapet. Kom hem efter några timmar och drack ett glas Proviva blåbärssoppa, ska ju vara så bra för magen. Typ. Hann dricka knappt hälften av soppan innan magen började stöka igen. Tog en skorpa - okej! Åt en pannkaka - magknip. Flera skorpor - inga problem! Drack lite cola och kikade på tv medan magen lugnade sig. Lite datasurf innan jag bestämde mig för att prova pulverpotatismos med äggula och smör. Åt det här om dagen och då gick det bra. Men nu har magen verkligen sagt upp sig, buller och smärta direkt, fullt kaos bland tarmarna. Vet faktiskt inte vad jag ska göra. Får väl se hur det artar sig under helgen, annars får det väl bli läkarbesök i början av nästa vecka. Suck.

Av heroheartdove - 8 november 2012 03:43

Är vaken långt efter midnatt, precis som jag vill ha det. Egentligen är det lite knasigt att jag jobbar extremtidiga mornar eftersom jag i grund och botten är en riktigt nattuggla som tycker om att sitta uppe och uggla när alla andra sover. För stunden är jag hemma sjukskriven på grund av lite kräk i tisdags morse och har därför kunnat sitta uppe i natt. Vad gör jag då under mina ensamma nätter? Datoriserar förstås. Datorn är i princip alltid igång och oftast snurrar det en dvd i den som något slags "ljudsällskap". Jag kikar in på olika internetforum där jag är rätt så aktiv. Vanligtvis är jag en ganska offentlig person på webben (utom här då...) och förutom Facebook där typ ALLA är nu för tiden så besöker jag två forumsajter regelbundet. Den ena sidan är ganska liten och där vet de flesta vem jag är i verkliga livet, även om jag använder mig av ett nick-name. Jag använder samma nick även på det andra forumet, men det är betydligt större och där är jag nog ganska anonym för den stora massan. Vidare ser jag till att hålla min blogg om hobbyn bedömningssporten uppdaterad, jag avskyr verkligen bloggar som glöms bort och bara uppdateras någon gång ibland. Vad är det då rör vits med en blogg? Förutom att jag har bedömningssporten som hobby gillar jag även att fotografera. Jag fotar mycket privat, men har även en hel del offentliga fotouppdrag. Detta kräver sin tid, både just under själva uppdragen, men även efteråt då materialet skall bearbetas. Över lag gillar jag att arbeta på olika sätt med datorn och något annat som jag pysslar med är hemsidor av olika slag, dels min egen som rymmer både olika temabloggar, men jag administrerar även externa sidor efter önskemål. En del tv kan det också bli, och en del alkohol... Nu har jag verkligen dragit ner på alkoholkonsumtionen, men förut var det inte ovanligt med en smutt både nu och då. Inte bra förstås, men höll det alltid i schack. Ibland tror jag att jag är ganska unik, men statistiken säger att jag inte är det. Vi är många som trivs med att ha det så här!

Av heroheartdove - 6 november 2012 06:57

Fast det kanske man bara gör när man fylle-spyr? Nur det nog mer vinterkräksjukan och då kanske sådan sysselsättning kallas för något annat? Hur som helst, upp imorse och iväg till jobbet som vanligt. In, börja förbereda för dagens jobb.. Blev tvungen att släppa allt och rusa iväg. Sjuk. Arbetskamraterna ville inte ha mig kvar på jobbet av någon anledning, förstår inte alls..?! Så ligger hemma i sängen nu och funderar över hur jag nu ska få dagen att rulla på. Att bara vara hemma och pilla bort navelludd är inte riktigt min grej, leka med Ulrik kanske?

Av heroheartdove - 5 november 2012 22:56

En massa tjafs igen i fb-gruppen som jag är administratör för. En av flera admins vill jag dock påpeka. Men det är inte klokt hur man kastar paj hit och dit, tycker synd om sig själv och gnäller om att alla andra har fel. Det handlar om hur hemlig man kan vara på nätet, om webb-forum ska vara offentliga och så där. Man vill kunna skriva om en massa privata grejer, men glömmer bort att hur man än lösenordsgömmer grejer på Internet så går det ändå att spåra. En klok person skrev att om alla börjar med att censurera sig själva så skulle många forum kunna hållas öppna. Och jag ogillar låsta forum, hur ska man då kunna "samtala" med folk om vissa stängs ute? Jag är medlem i ett forum för att lära mig saker, tänk då om värdefull kunskap stängs ute? Låser man forum eller fb-grupper rår i alla fall jag känslan av att det blir lite som klubben för inbördes beundran, helt värdelöst alltså.

Av heroheartdove - 3 november 2012 07:33

Jajamensan, klockan är halv åtta vilket betyder att jag haft sovmorgon! Äh, tycker nog de flesta, halv åtta är väl inte sovmorgon? Men eftersom jag vanligtvis vaknar/går upp vid halv fem så är allt efter typ klockan sex - halv sju sovmorgon.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards