Direktlänk till inlägg 10 december 2012
Jag köper och säljer en hel del på auktionssajten Tradera. Man kan göra många goda affärer åt båda hållen, men man kan också råka ut för en del krångel. Jag har nog haft tur för på mina cirka 150 affärer så har det bara strulat fyra gånger. Första gången var det en köpare som inte fullföljde affären, kommunikationen var dock okej och jag blev inte lurad på ivägskickad vara och utebliven betalning. Andra gången var det en vara jag köpt som anlände smutsigt och tradigt trots att den skulle vara "hel & ren". Där krävde jag en del av betalningen tillbaka och fick det utan problem. Sedan var det en köpare som betalade en vara jättefort, men som segade alldeles när varan skulle hämtas ut hos fraktombudet. Det blir ju liksom bök om jag får en betald vara i retur. Efter en del extra påminnelser via en mailadress som jag lyckades få fram genom egna efterforskningar så hämtades paketet till slut ut. Ovan nämnda affärer har löst sig och jag har inte lämnat något negativt omdöme. Men nu är det dags! Två mailpåminnelser, ett telefonsamtal utan svar och fyra sms utan respons. Dåligt! Om man ångrar sig så kan man ju ändå visa sig kommunikativ så kanske avbruten affär ändå inte behöver leda till ett negativt omdöme.