Alla inlägg under december 2012

Av heroheartdove - 24 december 2012 18:58

Idag är det julafton och jag är bara lite irriterad över tillvaron med mamma och svärmor. Vi har ätit god mat, kikat på Kalle Anka och delat ut julklappar. Barnet fick för en gångs skull riktigt vettiga saker av farmor. Själv fick jag en LCHF-kokbok och lite tillbehör för peppishusbak.

Av heroheartdove - 23 december 2012 18:52

Imorgon är det julafton! Idag har jag varit arg och irriterad i olika omgångar. 

Av heroheartdove - 22 december 2012 00:48

Klockan har passerat midnatt så nu är det dan före dan före Dopparedan. Tiden går verkligen fort och trots att Mayaindianernas almanacka tog slut igår så består jorden.


Jag är som jag tidigare skrivit ledig i drygt två veckor nu, ska bli så jäkla skönt! Ska bara vara hemma och njuta av hem, barn, familj och häst. Men först klara av julstöket!


Adolphson & Falks jullåt "Mer jul" ska vara den mest spelade jullåten på radio. Jag gillar inledningen, men en bit in i låten förstörs den av en massa oljud. Min egen favorit är nog "Fairytales of New York" med The Poughs feat Kirsty McCaroll - eller vad hon nu heter, den är verkligen bra!

Av heroheartdove - 20 december 2012 23:06

De senaste dagarna har det varit en del gruff i Göteborg. Det har florerat ett rykte om att en viss tjej publicerat kränkande bilder på andra tjejer. Dessa bilder ska hon ha delat på fotosajten Instagram. Tror även att det inte bara var bilderna som kunde uppfattas som kränkande, utan att det även var en del bildtext som inte var så trevlig. Jag försvarar inte mobbning på internet, men visst är det konstigt att folk själva publicerar fula bilder på sig själva och sedan blir jätteförvånade när bilderna rör lite väl mycket på sig. Vid det här laget borde folk veta att man aldrig kan göra sig helt osynlig eller anonym.

Av heroheartdove - 18 december 2012 23:34

Efter att ha avnjutit fantastiskt god julmat med tillhörande öl blev det en akuttur ut till träningsredskapet som inte var som det skulle. Eftersom jag druckit starköl fick jag jaga ifatt ett X som chaufför.

Av heroheartdove - 17 december 2012 19:48

Jo, nu tänker Hero Heartdove avslöja en del av sin identitet! Hero är en kvinna, men åldern får fortsätta vara hemlig. Jag väljer att avslöja den därför att jag känner att det blir lättare att skriva om de personliga händelserna då. Så nu vet ni.


Idag blev det en hel del mer privat prat med O. Jag berättade att jag bar på flera sorger och där någonstans svek rösten och tårarna brände i ögonen. Vände mig bort en bit från O för att hämta andan och blinka bort tårarna. När jag vänt tillbaka kom han efter mig, gav mig en snabb kram och bad om ursäkt för att han "snokat". Kändes bra. Jag sa senare att det var okej.


Det kändes bra att kunna vara mer personliga med varandra och han nämnde en del privat och känsligt om sig själv. Jag tänker säga imorgon att jag uppskattade pratet, att det var skönt att ha någon att dela funderingarna med.

Av heroheartdove - 17 december 2012 01:17

Jahaminsann, hur jävla öken är det att vara vaken mitt i natten när man börjar jobba om typ fyra och en halv timme? Helt klarvaken och kan verkligen inte somna om. Så efter att ha bakat 170 stycken jordnötstryfflar sitter jag nu framför teven och tittar på Road Wars. Och funderar en massa.


Hobbyn bedömningssporten. Jag har tagit ny hjälp av en annan person än förut med en förhoppning om en snabb och positiv utveckling. Men efter två pass börjarjav tvivla och undrar om personen verkligen är rätt för mig. Personen är enormt tekniskt kunnig och noggrann i sitt utförande, men jag undrar om personen är FÖR petig. Jag vill att det ska bli bra, men jag vill nog samtidigt inte göra avkall på min egen bekvämlighet. Så där börjar nya planer ta form i huvudet. Ska se om jag kan få ordning på dem efter nyår.

Av heroheartdove - 13 december 2012 22:35

Trettiofem minuter tog det att gå trekommatre kilometer till jobbet. Helt okej faktiskt, men tänker inte göra det till en vana. Fast kan nog tänka mig att ta cykeln när det blivit barmark igen och om vädret är fint. Men imorgon blir det bil som vanligt, men med O igen. Nice! Haft det trevligt tillsammans på jobbet idag.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards