Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

onyx

Av heroheartdove - 21 januari 2013 22:58

Jag bär för tillfället fem olika ringar på tre av mina tio fingrar. Vänsterhandens ringfinger bär två ringar, min förlovningsring och innanför den bär jag vigselringen. Dessa ringar är av 18K rött guld. Slipade så att de ger en lätt skimrande effekt. Tanken är att vigselringen skall prydas av någon/några diamant/er, men så långt har vi inte kommit ännu. På högerhandens ringfinger bär jag två ringar. Ytterst en tjock och tung ring (det är mycket guld i den) i 23K rött guld. Ringen är hopsmält av mina morföräldrars vigselringar och den är lätt "valvad" för att vara bekväm att bära. Den har en rosenranka ingraverad runt sig eftersom ros är min favoritblomma. Jag fick ringen (som delvis är min egen design) av mina föräldrar på min artonårsdag. Innanför denna ring bär jag mammas vigselring. Den fick jag vid nyår eftersom hon "vuxit ur" den och dessutom använder en annan ring som stand-in-ring. Ringen är i 18K vitt guld med sex små diamanter. Slutligen, på högerhandens långfinger bär jag en helt egendesignad ring. Den har en speciell form där totalt fem stenar är omfattade av 18K rött guld och själva ringdelen (som är morfars förlovningsring) i 23K rött guld. Mittstenen är en helt slät ovalformad svart onyx och på vardera sida om denna sitter två briljantslipade diamanter. Sistnämnda ring är min favoritring och jag fick den av mina föräldrar på min tjugoårsdag.


Men så har jag fått möjlighet att använda guldet i mammas förlovningsring (som hon inte heller kan ha) för att designa ännu en ring. Ringen är i 23K rött guld och för att det inte ska bli allt för dyrt tror jag att jag kommer att acceptera en legering så att den blir helt i 18K, det ger också en bättre hållbarhet. Men hur ska ringen se ut? Jag är löjligt förtjust i svarta/mörka ädelstenar så troligtvis blir det så att jag varvar ljusa och mörka stenar en bit på ringen. Min tanke är att stenarna slipas så att de rår maximal gnistrande effekt. Typ av ädelsten har jag inte bestämt mig för ännu. Ska boka ett besök hos min favoritguldsmed och se om vi kan komma fram till något bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards