Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

xx

Av heroheartdove - 20 februari 2013 22:54

Min absoluta favoritparfym, alla gånger, är "Wild XX by Mexx". Jag kan inte beskriva dess doft egentligen, men jag gillar den verkligen. Mild på något vis, lite söt med citrusinslag, men inte sliskig. Jag minns inte när den dök upp i butikerna, men tror att det kan ha varit runt 2000. Men jag kommer heller inte ihåg om jag är inne på flaska ett eller två. Är jag inne på den andra flaskan så var det nog ännu tidigare som den kom. Nå. Favoritparfymen håller på att ta slut och går inte att finna någonstans och därför är det dags att välja ut en ny doft. Det har jag gjort idag. Efter mycket doftande och sniffande blev det "Magnetism by Escada". Den påminner starkt om favoritdoften, men jag skulle säga att den har en lite lyxigare avrundning. Jag är nöjd med min nya doft, men eftersom jag är searching-freak snurfade jag runt som en galning och fann till slut XX-doften i en webshop. Till rabatterat pris! *klick-till-varukorgen* Och i samma shop fann jag till min förvåning ytterligare en härlig doft, "Contradiction by Calvin Klein". Också bra pris, också i varukorgen. Utöver dessa tre parfymer har jag även "In2U by CK". Bland flaskorna har jag även en tom favorit som absolut inte går att köpa igen - typ limited edition. "Country Weekend by Escada Sport". Den köpte jag i Paris hösten 1997 och då var den helt ny på världsmarknaden. Den kom så där två år senare till Sverige och då köpte jag flaska två, som dock är slut nu. Det var i alla fall en lätt och sportig parfym, mycket citrus, vill jag minnas.


Man kan ju undra om jag är ett parfymfreak, och det är jag egentligen inte. Jag vill ha en doft jag gillar, men när det gäller varumärke och så spelar det ingen roll. Men visst är det nog så att vissa varumärken tilltalar mig, men det har nog med att göra att samma varumärke gör dofter som påminner om andra dofter i det egna sortimentet. Nu väntar jag i alla fall spänt på mina nygamla parfymer. Längtar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards