Alla inlägg under februari 2013

Av heroheartdove - 13 februari 2013 20:31

Mjölksyra i musklerna, känner mig helt trött, matt förslappad. Funderade på om jag var på väg att bli sjuk, men så kom jag på att jag jobbat hysteriskt monotont idag med massor av tunga lyft. Så det är väl helt enkelt vanlig träningsvärk, vilken kan vara nog så jobbig.

Av heroheartdove - 11 februari 2013 23:44

Nu börjar det äntligen bli någon ordning på planerna när det gäller hobbyn bedömningssporten. Det har tagit tid, dels för att jag själv velat mellan utövare 1 och 2, men också för att allt överlag ändå känts segt, tröttsamt och tråkigt. Men nu ikväll har en del tankar och funderingar klargjorts. Planerandet fortsätter till helgen. Jag tror att det här blir bra, har en skön känsla i magen i alla fall!

Av heroheartdove - 10 februari 2013 00:49

Glömde i förra inlägget. Bild på middagsmaten plus tillägg av ingredienser. Några stekta baguetteskivor samt sesam- och olivolja. Lyxigt, ska det vara!

Av heroheartdove - 10 februari 2013 00:44

Riktigt lyckad dag igår. Lite kortare sovmorgon än vad jag tänkt mig då maken var krasslig och hunden behövde gå ut. Upp, klä på mig och ut på en micro-kort sväng, hunden tvärvände och ville gå hem så fort den kissat. Snöigt ute. Sällskap ute med make och barn medan vi väntade på mamma. Mamma kom och tog med sig barnet hem till sig. Jag lyckades äta någon sorts frunch och for sedan iväg för att funktionera vid hobbyn bedömningssporten. Några trevliga timmar och man hade minsann lyckats ordna god mjölkfri havrefruktdryck åt mig. Hem. Lite klädbyte och iväg i sällskap av make och hund. Tanka upp toktörstig bil och sedan handla choklad. Mörk, torr och sträv 99%-ig lyxchoklad från Michel Cluizel. Ut till mamma. Mjölkfritt fika och sedan in till stan igen med familjen. Mjölkfri matshopping på den lokala stormarknaden. Trött barn satt i kundvagnens korg och sov hela tiden. Lätt att handla när inga klåfingriga bebisfingrar busade. Hem. Laga middag, blev varm sallad: halloumi på getmjölk, röd paprika, majs, svarta oliver, rödlök, serranoskinka, cashewnötter, isbergssallad, rucola, machesallad och babyspenat. Och så mer bedömningshobby. Fixa med träningsredskapet. Sen, ensam kväll. Mysigt. Hem. Dator. Säng. Mår gott efter denna braiga dag.

Av heroheartdove - 8 februari 2013 23:51

Jag gillar verkligen det härliga Ångebandet! Nu ger de sig ut på en akustisk turné och jag har suktat som sjutton efter biljett. Men ekonomin är ju i botten och jag fick krasst acceptera att jag inte hade råd att gå på deras "Boxroom Tour ", eller vad nu deras resa kallas. Surat och längtat och idag fick jag en biljett till deras konsert här i stan. Jäklans lycklig jag blev då! Missar Stiftelsen - "Takida på svenska" eftersom deras konsert var utsåld, men Takida - almost unplugged blir det i alla fall. Kul!

Av heroheartdove - 6 februari 2013 20:22

Efter lite funderande misstänker jag starkt att jag är allergisk mot mjölkprotein. Har ju anat viss laktosintolerans, men efter att ätit strikt laktosfritt och ändå fått väldigt ont i magen tror jag det är värre. Fan, fan, fan! Plopp! Där försvann en massa gottigheter! Och jag vet ju att jag heller inte tål sojabaserade produkter så vad får jag nöja mig med? Havre- och risdryck. Så nu ska jag prova att helt undvika mjölkprodukter och se hur det funkar. Fortsätter magproblemen får jag prova att utesluta gluten. Och skulle det vara riktigt jävligt så att jag varken tål soja, mjölkprotein eller gluten, ja då är det bara risbaserade drycker som gäller. Hur himla trist är inte det när man som jag älskar matlagning och bakning. Livet är tamejfan inte rättvist. 

Av heroheartdove - 4 februari 2013 21:21

Efter feber och hosta kommer matförgiftning. Kul. Eller inte. Familjen har allihop ätit precis samma sak under eftermiddagen, men endast jag blev sjuk. Illa. Fixat risavkok som jag fått i mig. Får ta med en sats till jobbet också, smittar ju inte, så räknar med att kunna jobba som vanligt. Och med den här jävla skitdieten igen lär jag ju magra ytterligare, jag som just gått upp lite i vikt. Men magen ÄR tydligen himla känslig, har varit det ända sen magsjukan i november, så jag får väl ringa min kära vän dietisten för lite rådgivning. Lacto-bacillus magtabletter behövs kanske igen, synd bara att de är så jäkla dyra.

Av heroheartdove - 3 februari 2013 21:48

Jag har börjat kika lite på "Ink Master", ett dokusprogram från USA där vinnaren blir tatueringsmästare. Löjligt nyfiken som jag är kunde jag såklart inte låta bli att i förväg googla fram vinnaren. Min favorit vann. Kul! Och programmet har fått mig att fundera lite. Jag har inget behov av en stor blaffig tatuering på hela överkroppen / längs armarna, men jag är sugen på en egen personlig liten "märkning", typ en svart blomma eller fågel eller annan symbol eller text. Inte stort alls utan bara så att det precis får plats på insidan av underarmen. Men mamma är skittrist och hotar med att typ säga upp bekantskapen med mig om jag tatuerar mig, så jag vet inte om jag vågar. Jag skulle gärna vilja ha och jag vet att det skulle vara okej för maken. Vänta tills mamma trillar av pinn? Känns ju grymt, på något sätt.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards