Alla inlägg under februari 2013

Av heroheartdove - 1 februari 2013 22:26

Så har jag varit hos guldsmeden och velat och petat. Kände mig gnällig och löjligt petig med detaljer, snäll guldsmed kallade mig noggrann. Jag låter i alla fall smälta om befintlig ring så att den nya blir i 18K. Behåller den röda färgen förstås. Behåller mycket av guldet också, orörd väger den gamla ringen 7,7 gram! Låter ringen vara ganska massiv och relativt bred med valvad form och blank finish. Funderade mycket över stenar, färger och hur de skulle placeras. Valde till sist sex diamanter, fyra vita och två svarta, med briljantslipning. Stenarna kommer att placeras diagonalt över ringen med de svarta i mitten. Totalt pris drygt 6600 kronor. Ringen beräknas vara klar om cirka en månad och tanken är att jag ska få den i trettiofemårspresent av mamma.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards