Alla inlägg under mars 2013

Av heroheartdove - 14 mars 2013 18:26

Råkade ut för en ordentlig smäll på jobbet idag. Smällde i huvudet i en metallställning, hårt! Det blev ett jack mitt uppe i skallen och blodvite uppstod. Fick skjuts till närakuten och där limmade man ihop sårkanterna. Fick rådet att åka hem och vila - inte min grej precis! Så jag var så klart kvar på jobbet. Men nu känner jag mig ganska trött och yrslig.

Av heroheartdove - 12 mars 2013 23:50

Idag fyller maken år och mycket lägligt var hans kusin i stan på kurs. Så maken och jag fixade barnvakt, makens brorsa slutade i förtid på jobbet och så sammanstrålade vi uppe i stans irländska pub. Mycket god mat, god öl och god drink och trevligt umgänge. Livskvalitet och najs att komma iväg på en sådan här oplanerad grej en vardagskväll. Helt klart värt att offra nattsömnen för detta! Imorgon är det zombie-varning på jobbet.

Av heroheartdove - 10 mars 2013 18:45

Ja, precis så snygg som jag tänkt mig. Kul!

Av heroheartdove - 9 mars 2013 20:48

Uppesittarkväll med Melodifestivalen. Bojkottar delfinalerna, men finalen måste jag ju lida mig igenom. Liksom den stora schlagerfestivalens final.

Av heroheartdove - 8 mars 2013 16:01

Idag har Hero Heartdove födelsedag! Första halvan spenderades på rörigt jobb (dåliga prognosverktyg = underbemanning). Nej, inte så najs... Men jag drog iväg halv elva enligt plan, jag kan inte straffas för att cheferna krånglar. Ut för att tanka energi, härligt. Ikväll blir det middag ute på restaurang med familyn.

Av heroheartdove - 4 mars 2013 23:20

Känner mig "böhöig". Lite liten, låg och lite lessen. Hade en bra dag på jobbet, for ut för att fixa med träningsredskapet och sedan hem igen. Kaos! Stökigt! Vild unge, ingen mat på gång alls. Make som inte fattar att man är trött efter att ha gått om tio över fyra på morgonen, jobbat åtta timmar och sedan haft hobbyaktiviteter i två timmar. Hemma typ tio timmar efter uppstigning, då är man trött liksom. Ingen medkänsla alls, sura blickar när man däckar för en stund i fåtöljen framför meningslöst teveprogram. Ångest, är jag en dålig fru och mamma? Bryr jag mig för lite? Ska jag vara mer huslig? Men jag måste få min egentid och jag måste få andas och varva ner en stund när jag kommit hem. Hur gör andra? Varför får jag det inte att funka? Stressen ökar, prestationsångesten smyger fram, väggen närmar sig. Eller? Utmattningssyndrom? Jag vill hinna med allt, men lyckas jag med bra kvalité och utan att knäcka mig själv? Jag vet faktiskt inte.

Av heroheartdove - 3 mars 2013 23:19

Nu borde jag sedan länge sova, men jag har svårt att komma i säng på söndagar. För mycket sovmorgon under helgen och helt enkelt speedad på söndagskvällen. Illa, men man ska ju inte klaga när man haft en rolig, trevlig och energigivande helg!

Av heroheartdove - 3 mars 2013 00:19

Var ner på stan med familyn och mamma. In till guldsmeden för att hämta ut ringarna. Min satt perfekt och såg ut precis som jag tänkt mig, men eftersom jag ska få den i present har jag glömt bort den nu. Efter guldsmeden var vi till ett konditori för lite fika. Mamma och maken tog varsin semla och jag valde (som alltid) en moccabakelse med ett rött körsbär på toppen. Barnet köpte vi en kaka till, men han spanade förstås in min bakelse och ville prompt ha den - bara att dela med sig av en bit! Sedan for mamma hem till sig medan familyn kollade på några tåg innan hemfärd, matlagning och middagsätning.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards