Alla inlägg under april 2013

Av heroheartdove - 10 april 2013 01:57

De senaste åren har jag regelbundet gått till en nagelterapeut för att få hjälp med att hålla naglarna i trim. Jag har i grunden ganska bra kvalité på dem, men lite extrahjälp skadar ju inte. Vid behandlingarna får händerna sig en liten minimanikyr där naglarna görs ordentligt rena och nagelbanden "knuffas undan" för att nagelbädden skall bli slät och fin. Sedan läggs materialet akryl på över nageln som en förstärkning för att göra nageln mer hållbar. Jag kör med fransk manikyr, det vill säga vita nageltippar och naturell/svagt rosa nagelbädd. En grundbehandling kostar 600 kronor. Sedan är det återbesök ungefär var tredje vecka för rebalansering av nageln/akrylmaterialet. De besöken går på 450 kronor. Man kan tycka att det här nageljoxet är en onödig lyxutgift, men jag trivs otroligt bra med att få ha naglarna så här fina och fräscha.

Av heroheartdove - 9 april 2013 02:13

Som vanligt uppe alldeles för sent... Fattar inte att jag aldrig klarar av att lägga mig i tid. Sitter och ugglar framför datorn, som jag alltid gör. Känner mig inte som ett datorfreak, men nåt "fel" är det väl. Och lite nördig är jag nog! Jag kör främst med en stationär burk från 2007 (Eller var det 2008?), hopplockad efter mina behov. Operativsystemet är i alla fall Windows Vista och hela Office-paketet ligger med. Jag använder främst klassiska "standardprogram" men har faktiskt varit så modig att jag bytt ut Internet Explorer och numera kör med Google Chrome som webbläsare. Närmsta planerna är att utöka arbetsminnet i datorn och eventuellt skaffa en extern hårddisk. Sedan skulle jag vilja ha en liten smidig laptop (Nej, endast en surfplatta duger inte) att använda vid mobila tillfällen. Att använda mobilen som en liten portabel dator suger i längden.

Av heroheartdove - 8 april 2013 00:39

Av heroheartdove - 8 april 2013 00:31

Almost unplugged by tAKiDA!
Oavsett vad "proffsiga" recensenter tycker så är det bara att inse att publiken gillar Ånge-bandet. Som Håkki sa, "bandet med sämst recensioner säljer flest skivor". Jodå, så är det och jag sällar mig till Takida-fansen.

Av heroheartdove - 4 april 2013 18:34

Och sköt dig själv! Fasen, jag tror jag blir helt galen på allt jäkla skitsnack som förekommer på jobbet. Så trist dessutom. Satt idag med lite bildskärmsjobb med tre andra personer. En person satt helt tyst och jobbade på med sitt, men de andra två... Skitsnack hit, skitsnack dit. "Jag är jävligt bra, alla andra är usla". Typ.

Av heroheartdove - 3 april 2013 16:37

Fast särskilt hemlig är den väl egentligen inte. Jag älskar att laga mat. Inspireras av recept, men följer dem aldrig. Experimenterar och prövar mig fram. Så roligt!

Av heroheartdove - 2 april 2013 16:45

Nu har jag varit vaken hur länge som helst. Sovmorgon igår till ungefär halv elva. Sov sedan cirka en timme mellan klockan ett och två, därefter har jag varit vaken! Sov inget alls i natt. Gav upp sömnförsöken kvart i fyra imorse och gick upp och duschade och fixade håret. Inga frullemackor och bara lite lunch. Ordentligt trött och hungrig nu. Middag strax och hoppas sedan orka hålla mig vaken till normal sovtid så att jag hamnar i rätt dygnsrytm igen.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards