Alla inlägg under maj 2013

k9

Av heroheartdove - 28 maj 2013 00:10

Nytt program, fyrbenta snutar från England.

Av heroheartdove - 27 maj 2013 01:14

Natt mot måndag är det Road Wars-maraton. Road Wars (pro-active unit) följer lite snutar i Thames Valley. Kör runt i Slough, Windsor och Maidenhead. Jag känner igen mig. Kul.

Av heroheartdove - 27 maj 2013 00:52

Jag har svårt att ta det lugnt... Igår, nej. I förrgår inledde jag dagen med sovmorgon och sedan lite melodikryss. Därefter kom mamma och hämtade mig och bäjbyn. Tog vägen förbi kyrkogården och sedan till mamma. Lite fika och lite bebislek. Och tidig middag. Sedan kom maken. Han var kvar en stund hos mamma innan han och bebisen fot åter in till stan i mammas bil. Jag fipplade lite med hobbyn (Ja, jag kommer snart att avslöja vad det är för hobby som jag har) innan jag också fot hem. I min egen bil som varit utlånad under dagen. Tog vägen förbi stadsdelens köpcentra och shoppade sushi som "extramiddag". Gott!

Ingen sovmorgon igår, bedömningstävling. Upp och iväg klockan halv sju. Fixa och trixa och joxa hela dagen. Jodå, lägstanivån har höjts, men som alltid finns det mycket att förbättra. Efteråt en sväng till mamma igen dit make, bebis och vovve redan åkt. Kort stund i trädgården när jag kommit ut och sedan middag och åter in till stan.

Senare idag hemma från jobbet. Vila. Och blir hemma imorgon också, har ju läkarbesök då och får väl se vad som händer efter det. Antingen mer sjukskrivningen (vilket jag tror skulle vara bäst) eller tillbaka till verkligheten med jobb direkt på onsdag.

Plyschsoffa i trädgården

Av heroheartdove - 25 maj 2013 10:10

På lördagarna klockan 10:03 är det Melodikrysset. Maken och jag samt våra respektive familjer brukar lösa regelbundet. Lagom jobbig utmaning så här på förmiddagen.

Av heroheartdove - 24 maj 2013 17:52

Av heroheartdove - 24 maj 2013 03:25

Jag har varit hemma tre dagar och vilat varvat med lite aktiviteter i den mån jag orkat. I tisdags, första dagen jag var hemma, blev jag tvärtrött efter en stund ute vid hobbystället. Lite mera ork i onsdags. Tog mig iväg för lite shopping och beskådade lite träning, dock väldigt trött efteråt. Telefonsamtal med chefinnan också, nu har vi en liten grundplan för min rehabilitering och för hur jag ska kunna må bättre, känns positivt! Idag hade jag tänkt jobba igen, men så sker sig planeringen för eftermiddagen och kvällen. Började varva upp och känna mig speedad. "Om jag skyndar mig får jag ihop aktiviteterna..." Men jag skulle ju inte stressa mig, jag är ju hemma på grund av utmattningssyndrom till följd av att jag hurtat på för mycket! Samtal med make och god vän. Jag blir hemma från jobbet även imorgon. Jag har mått bättre och bättre de här senaste dagarna och då är det dumt att krascha det som hittills byggts upp.

Att gå hemma utan att vara fysiskt sjuk (typ feber, hälta) är inte alls min grej. Jag vet att man kan vara psykiskt sjuk och jag har full förståelse och medkänsla för de som är det, men jag har svårt för att se mig själv där. Men jag vet att själen min inte mår bra och jag har så sakteliga börjat acceptera att jag faktiskt är sjuk.

Av heroheartdove - 21 maj 2013 16:14

Utmattningssyndrom. Verkligheten har kommit ifatt mig. Orkar inte mera. Sjukskriven. Vila. Pausa. Andas. Meditation. Reinkarnation.

Av heroheartdove - 19 maj 2013 20:28

Strålande sol och många grader varmt och en fantastiskt fin dag i goda vänners lag. Livet är gott ibland!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards