Alla inlägg under juni 2013

Av heroheartdove - 5 juni 2013 03:32

Vaken nattetid, som jag älskar! Nog för att jag borde sova och när jag väl sover så blir det för korta stunder, men jag trivs ju när jag får sitta uppe och uggla för mig själv. Kanske borde jag jobba natt igen? Eller i alla fall ha ett jobb där jag börjar senare på morgonen så att jag kan vara uppe lite längre på kvällarna än nu. Måste verkligen göra något åt min arbetssituation, men hur? Hur mycket vågar jag nöta på mitt kontaktnät för att hitta ett jobb? Och kommer jag överhuvudtaget att kunna/orka jobba mera? Kommer jag att lyckas ta mig ur den här depressionen?

Det snurrar en hel del i skallen på mig, men jag är glad att jag hann bromsa i tid. Jag är skör även om jag orkar vara hyfsat aktiv. Men trött blir jag. På fredag ska maken och jag till Strömsholm, jag har vunnit fribiljetter dit vid en tävling på Facebook. Två biljetter värda 160 kronor styck. Najs! Jag hoppas att jag ska orka med dagen där, men jag räknar med att sova i bilen tur och retur medan maken får vara chaufför.

Av heroheartdove - 4 juni 2013 17:52

Nja. Idag ringde den värdelösa sjuksköterskan från företagshälsovården. Frågade hur det var med mig och jag svarade att jag blev väldigt trött efter olika aktiviteter. Fick känslan att hon tyckte jag var tramsig. Typ. Avstämningssamtal onsdag nästa vecka med min chef. Och läkare? Eller sjuksköterskan? Sjukskriven till och med söndag. Förväntas jag jobba där emellan? Ångest! Fick värsta gråtattacken över stressen att inte veta, att jobba. Hjälp! Kanske försöker ringa läkaren imorgon så att jag i alla fall kan vara hemma till och med mötet. Får väl se sedan hur det blir.

Av heroheartdove - 3 juni 2013 23:49

Sköt dig själv, skit i andra. Nja, inte riktigt så, men nästan. Funderingar angående tävlandet av fyrbeningen. Fantastiskt duktig och lojal medryttare får fortsätta att träna och tävla i hoppning, men när det gäller dressyren tar jag nog över den biten själv. Jag ser hellre att jag själv får rida maximalt och med kvalité än att jag får mindre tid där hästen ändå inte känns helt bra. Jag ska fundera några varv till och älta det hela lite mer med mitt nätverk innan jag tar några beslut.

Av heroheartdove - 2 juni 2013 20:22

Sedan bäjbyn gjorde entré i makens och mitt liv har vi klurat över vårt boende. Sedan hösten -08 bor vi i en fantastisk trea om cirka 79 kvm. Markplan med egen ingång och uteplats med sol från tidig förmiddag ända fram till kvällen. Vi trivs i lägenheten, med läget och med grannarna. Men nu behövs ett till rum och även lite större yta vore bra. Vi har funderat på att bygga om, göra en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum för att på så sätt skapa ett litet arbetsrum där köket legat. Med hjälp av ROT-avdrag har vi 150000 kronor att lägga på ombyggnationen. Eller är det bättre att flytta till en riktig fyra med större boendearea? Slippa byggstök? I dagsläget finns det faktiskt en lägenhet som jag skulle kunna tänka mig, men den lär nog gå för minst 2 miljoner... Vågar man satsa? Dyrare lägenhet och högre månadsavgift get ju högre månadskostnad totalt. Har vi råd? Vill vi ta oss råd? Trivs ju ruskigt bra med boendet här och bäjbyn är trygg i området. Måste verkligen fundera!

Av heroheartdove - 1 juni 2013 22:30

- Du behöver miljöombyte, sa mamma. Boka en resa!
Sagt och gjort! Andra helgen i juli sticker maken o jag iväg på en kryssning till Helsingfors. Två nätter ombord och cirka sju timmar i den finska huvudstaden. Inklusive all mat på båten. Valde budgetalternativ och satsar på en lite lyxigare lunch i Helsingfors istället, blir toppen. Tack mamma!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards