Alla inlägg under augusti 2013

Av heroheartdove - 20 augusti 2013 22:26

Idag bakade sonen (snart 3 år) och jag scones på rismjöl. Som smaksättare hade vi vanilj och torkade fikon, mums! Och grabben var jätteduktig att baka, måttade och hällde upp det jag bad honom om. Gräddade dem i ugnen och åt dem varma med smör på. Mysigt!

Av heroheartdove - 19 augusti 2013 19:12

Helt galet trött idag. Jag har börjat sova dåligt under nätterna. Först tar det en god stund innan jag somnar och sedan vaknar jag minst en gång varje natt. Och inte bara för att Johan låter utan bara ändå så där. Irriterande! Att börja jobba heltid om en vecka känns inte helt realistiskt, tur att jag har en läkartid inbokad på onsdag.

Av heroheartdove - 18 augusti 2013 22:53

Idag var det dags för bedömningssportstävling (världens längsta ord, typ) ute i buskarna strax öster om Arlanda. Strålande sol hela dagen, om än rätt blåsigt, men det svalkade skönt i hettan. Jag och den stora fyrbeningen klämde i med procentrekord, kul! Det är nästan så att jag ser fram emot nästa tävling.


Men att vara borta en hel dag så där sliter. Imorgon börjar jag min sista vecka på halvtid. Det blir också den första vecka som jag jobbar fem dagar, känns inte helt bra. Jag blir fortfarande väldigt trött när det är mycket omkring mig. Jag orkar med aktuell aktivitet för stunden, men behöver rejäl återhämtning. Heltid fem dagar i veckan om en vecka... Jag vet faktiskt inte om det är realistiskt att tro att det ska funka. Visst har jag kommit tillbaka till jobbet relativt snabbt efter min krasch, men är det inte bra att skynda långsamt? På onsdag har jag träff med läkare igen så jag får väl se hur det blir. Och veckan efter har jag mitt första psykologmöte för KBT. Förhoppningsvis ska allt leda till att jag blir frisk, tumhållning tack!

Av heroheartdove - 17 augusti 2013 02:23

Råkade fastna framför teven och en dokumentär från andra världskriget med fokus på slaget om berget och klostret Monte Cassino. Det var egentligen fyra strider som pågick mellan januari och maj 1944 och handlade om de allierades övertagande av Italien. Slaget om Monte Cassino var ett av de blodigaste under kriget och var en Pyrrhusseger för de allierade som beräknas ha förlorat omkring 105000 soldater. Segern i Italien med ett intågande i Rom den 4:e juni 1944 var viktig, men överskuggades av Operation Overlord och landstigningen i Normandie två dagar senare den 6:e juni 1944 - Dagen D.

Av heroheartdove - 15 augusti 2013 22:57

Idag blev det kebab till middag. Vansinnigt gott! Vansinnigt onyttigt?! Men är det såhemskt med kebab eegentligen? Lite bröd, proteiner från köttet och massa nyttig sallad, tomat och lök. Visst, dressing och olja, men bryter man ner ingredienserna får man faktiskt med en liten bit från varje del av kostcirkeln. Inte så tokigt alltså!

XL Grillen ligger på lagom avstånd hemifrån. Tillräckligt långt bort för att man inte ska frestas av att handla snabbmat för ofta och ändå så pass nära att det går fort de gånger paniken slår till. Att de dessutom serverar jäkligt god kebab, valfritt med nöt- eller kycklingkött, i plasthållare gör det bara bättre. Sådana där små hållare i tramsigt papper är helt värdo, går sönder direkt så att det rinner sås överallt. Enda "nackdelen" är att grillen är så populär att man aldrig är ensam där = vid rusningstid får man räkna med att vänta en stund på maten, men det är det helt klart värt!

Av heroheartdove - 14 augusti 2013 23:32

Tilläggas bör att jag en stund efter att denna bild tagits vräkt i mig de två kakorna och köpt två nya. Det blev även en läsk till lite senare. Nyttigt? Nej! Gott? Ja!!!

Av heroheartdove - 14 augusti 2013 22:32

Tänk att lite galopp över ett fält på en rund och trygg ponnyrygg kan göra en så varm i hjärtat, trots regn och åska i luften. Våra fyrbenta hästavänner är verkligen den bästa medicinen för mig!

Av heroheartdove - 12 augusti 2013 21:16

Idag har jag fått en hel del gjort, men blev också väldigt trött. Upp vid åtta och ut till stallet för att mocka och fixa foder. Hem en sväng, datasurf och hårtvätt inklusive toning. Iväg, först i sällis av maken. Till City Gross för att handla vitaminer åt hästen. Sedan in på Bolaget vägg i vägg. Köpa vin för cirka 200 kronor, efter evigheters klurande valde jag ut två italienska viner, ett rött och ett vitt. Ner till centrum och in på en italiensk delikatessbutik. Tog god tid på mig när jag valde varor och till slut hade jag lyckats plocka ihop en korg med gott grejs för 550 kronor. Maken fick därefter åka hem med alla prylar medan jag knatade iväg till Konichiwa för en härlig portion lunchsushi. Var iväg sedan och fixade naglarna, men hann springa in en sväng på Lush för att köpa några fräsande badbomber. Naglarna blev i vanlig ordning fina och sedan tog jag bussen hem. Fixa middag - hemmagjord köttfärssås smaksatt med madeira plus spagetti - och däcka framför teven. Hann också göra i ordning två paket som jag bokade frakt för med Schenker. Mer tevetittande och nu sömn, imorgon är det dags för jobb igen!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards