Alla inlägg under augusti 2013

Av heroheartdove - 12 augusti 2013 01:35

I lördags firade maken och jag åtta år tillsammans! Jag fixade grillat kött med potatisgratäng, lökknyten och sallad. Lite snacks och bubbel också. Trevligt. Gott.

Av heroheartdove - 10 augusti 2013 01:38

Till och från blir längtan efter ännu en hund stor. Surfade runt en stund och ramlade in på hemsidan till kenneln som jag köpte min hjärtehund av. Såg att de just nu har en otingad tillval med linjer som går tillbaka till hjärtat. Vill ha! Mailade faktiskt uppfödaren trots att varken tid eller ekonomi finns för ytterligare en hund. Skulle jag få ja-svar om köp får vi helt enkelt ta ställning till det då.

Av heroheartdove - 8 augusti 2013 02:11

Höll god fart mellan Flärken och Uppsala. Kunde ligga i 110 på E14 och 120 på E4 från en bit efter Sundsvall fram till Mehedeby. Sista biten längs nya E4 blåste jag på i 130! Vi tankade på Tanka i Sundsvall och hade kisspaus någonstans mellan Hudiksvall och Söderhamn. Nu har vi lastat ut bilen och ställt in kylvaror, övrigt packar vi upp senare. Bäbisen somnade efter knappt en och en halv mil i bilen och vaknade lagom tills det var dags att bli utlyft hemma i Uppsala. Är trött, men vill ändå vara vaken. Nyhetens behag att vara hemma, tror jag.

Av heroheartdove - 5 augusti 2013 00:15

I fredags stack Familyn iväg till Flärken för lite semester. Fem och en halv timme, inklusive en matpaus, tog det att köra upp. Helt okej! Och vädret har hittills varit helt fantastiskt.

Vi äter en massa god mat och häller i oss mängder av alkohol. Jag var på bolaget i fredags innan avfärd för lite inköp. Det blev en del...

Annars har vi enligt bild ovan varit vid Döda Fallet, bäbisen tyckte det var skoj att springa längs träspångarna.

Samkväm med släkt och vänner också. Makens utlandsstationerade syster hade med sig en rolig leksak som både far och farbror gillade!

Vi blir kvar här några dagar till innan vi far hemåt på onsdag kväll.

Av heroheartdove - 2 augusti 2013 01:24

Världens goaste och raraste bäjbylutt, även när han breder ut sig i sängen.

Av heroheartdove - 1 augusti 2013 23:07

Träff med vikarierande läkare idag hos företagshälsovården. Jag har jobbat 50% sedan den 9/7, fyra timmar om dan och bara fyra dagar i veckan då jag haft semester en dag. Fyra veckors jobb hittills. Trött precis i början av perioden, sedan blev det bättre. Så fick jag en trötthetsdip i slutet av förra veckan och lyckades boka in ett läkarbesök idag. Innan dagens träff blev det dock ett riktigt bottennapp igår då jag blev så där trött och handlingsförlamad när det var dags att kliva ur sängen. Lyckades till sist att pallra mig upp och kom väl bara så där fem minuter för sent till jobbet.

Nu har jag semester till och med den 12/8 och därefter var det tänkt att jag skulle gå upp på heltid igen. Men, ett litet bakslag igår och överlag tröttare och mer depressions- och ångestbenägen igen. Dagens nya läkare var ordentligt påläst från tidigare journalanteckningar och ställde vettiga kompletterande frågor. Jag fick dessutom göra en ny egen skattning av min psykiska hälsa. Kontentan av det hela blev att jag sjukskrevs vidare på halvtid till den 25/8, det vill säga strax över nästa läkarbesök och då hos den ordinarie läkaren. Känns bra att få ytterligare tid på mig för att läka själsligt.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards