Alla inlägg under september 2013

Av heroheartdove - 19 september 2013 22:21

Det har poppat upp massor av reklamfilmer med gamla kändisar. Glenn Hysén för Unibet, Glenn Strömberg för Marbodal och Börje Salming för... Ja, vad det nu var. Och Thomas Ravelli för Lotto. De där har väl tjänat rätt bra som idrottsutövare så man kan ju undra om de slösat bort allt och behöver fylla plånböckerna?

Av heroheartdove - 18 september 2013 15:59

Tjafs på jobbet. Försöker att inte bry mig, men det är svårt när man får skit kastat i ansiktet. Imorgon veckomöte med arbetslaget, förhoppningsvis styr nye chefen upp det hela och klargör att sådant beteende inte är acceptabelt.

Av heroheartdove - 17 september 2013 14:59

Att välja objektiv är förbannat svårt. Jag vill ha ett med telezoom och som kan klara lite mörkare förhållanden. Det behöver också ha bildstabilisator eftersom jag ofta fotar i maximalt zoomläge. Men hur hittar man ett till rimligt pris? Provade att beställa ett från FotoKungen, men det blev ju pannkaka, var inte alls så kraftfullt som jag tänkt mig. Nu har jag gjort lite mer research och tror mig funnit ett objektiv som uppfyller mina krav, men som inte passar plånboken. Får se hur jag gör...

75%

Av heroheartdove - 12 september 2013 22:29

Idag var första dagen som jag jobbade fulla sjuttiofem procent. Har ju varit helt sjuk en och en halv vecka och veckan innan dess tog jag ut komptid en timme om dagen. Men det gick faktiskt riktigt bra att jobba sex timmar. Men det är skönt att jag fick deltissjukskrivningen förlängd till den sista oktober, det hade inte känts okej att börja med heltid om två veckor. Nu får jag ytterligare tid på mig för återhämtning och tid som jag kan lägga på hästen. Inte behöva leja bort den på grund av tidsbrist, nu hinner jag själv!

Av heroheartdove - 11 september 2013 23:21

Lyckades ta mig samman och ringde företagshälsovården imorse och fick en tid på eftermiddagen hos en ny läkare. Min ordinarie var sjuk och dessutom slutar han ju ändå om några veckor. Den här nya var ok. Påläst. Fick göra nya självskattningstester, resultat att jag fortfarande har diverse ångest- och depressionsproblem. Nu ökar vi dosen på zoloft och så ska jag fortsätta ta atarax innan jag ska sova. Dessutom förlängd sjukskrivning på 25% till och med den sista oktober. Känns okej.

Av heroheartdove - 11 september 2013 01:48

Hemma från jobbet igår. Ringde och sjukanmälde mig på morgonen, men sedan sov jag hela förmiddagen. Inte i ett svep förstås, det gör jag ju inte numera, utan jag sov i korta omgångar och när jag var vaken låg jag helt apatisk och orörlig i sängen. Pallrade till slut upp vid trettontiden och kikade på teve. Sedan en promenad till köpcentret med Familyn. Helt slut efter det. Bara suttit framför teven, helt utan ork att göra något. Det blir till att ringa företagshälsovården senare idag för lite rådgivning. Mer atarax behövs, eller annan sömnmedicin och kanske behövs dosen av zoloft ändras eftersom jag fallit ner i ny depression?

Av heroheartdove - 9 september 2013 22:49

Av heroheartdove - 9 september 2013 22:48

Det har inte varit bra på sistone. Trött, depressiv, ledsen. Grinade hysteriskt ikväll. Jobb imorgon, om jag orkar. Måste i alla fall ringa doktorn, slut på atarax. Sover dåligt. Det tar flera timmar innan jag får ro och somnar, sedan sover jag oroligt och drömmer konstigt. Speedad. Stressad. Tyckte ju att det funkade bra med jobb (50%) men det blev helt klart annorlunda och jobbigare med 75%.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards