Alla inlägg under september 2013

Av heroheartdove - 8 september 2013 21:27

Det är roligt att leka lite...

Av heroheartdove - 7 september 2013 23:22

Äntligen! I flera års tid har maken och jag pratat om att vi borde äta på den persiska restaurangen Saffran Polo, men det har liksom aldrig blivit av. Dessutom har en gemensam facebookvän varit där rätt nyligen och han la upp en bild på en spännande efterrätt. Idag tog vi oss i alla fall dit och vi blev verkligen inte besvikna på maten. Jag åt två grillade spett med lamm och kyckling. Även grillade tomater, söta och saftiga. Maken åt någon lammgryta. Till det serverades ett underbart gott saffransris. Proppmätta blev vi, men jag beställde ändå in den spännande efterrätten.

Glasnudlar, syrlig lemonad, körsbärsmarmelad och rosenvatten. Gott och läskande! Helt klart något riktigt udda som jag aldrig ätit tidigare. Modernt. Futuristiskt. Då såg varmrätten mer klassisk ut.

Av heroheartdove - 7 september 2013 23:08

Av heroheartdove - 7 september 2013 01:18

När jag jobbade i England fanns det ett naturområde strax intill Windsor Forest som jag tyckte mycket om. Kunde spendera timmar sittandes i min lilla oas för meditation, inspiration och reinkarnation. Jag har saknat en sådan plats här hemma, men nu har jag hittat den!

Av heroheartdove - 5 september 2013 17:11

Promenad i naturskön skogsbacke, uppfriskande iskaffe med härlig grädde och choklad och mer njutning i skön sensommarvärme. Underbart!

Av heroheartdove - 5 september 2013 13:47

Fortsätter att må gott. An ice coffee with cream and mocha, yum!

Av heroheartdove - 4 september 2013 16:24

Sushilunch och nagelpiff på samma dag, livet är verkligen gott ibland.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards