Alla inlägg under oktober 2013

Av heroheartdove - 28 oktober 2013 23:04

Typ. Helt plötsligt jättesnorig! Näsan rinner och jag myser hysteriskt. Klåda i ögonen. Tagit allergimedicin, får se om det ger med sig.

Av heroheartdove - 28 oktober 2013 00:39

Jodå, det blev en ny kapselmaskin från Nescafe Dolce Gusto Piccolo. Liten, svart och snygg passar den utmärkt bredvid kolsyremaskinen från SodaStream.

Så härligt att kunna mixa ihop härliga kaffedrinkar eller bara vanligt kaffe med en helt fantastisk crema. God chokladdryck gör den också, här en skummig chococino!

Av heroheartdove - 27 oktober 2013 20:08

Av heroheartdove - 26 oktober 2013 00:55

Jag är otroligt nöjd med allt kring hobbyn bedömningssporten just nu! Jag står uppstallad på bra ställe med superba värdar och personal. Jag har en duktig och lojal medryttare som kompletterar mig perfekt. En kunnig och engagerad hovslagare, erfaren veterinär och duktig laserbehandlare samt två mycket inspirerande och peppande tränare.

Jag har mina vänner och min fantastiska familj. Tack allihopa för att ni finns för mig!

Av heroheartdove - 25 oktober 2013 01:51

Min älskade vän och arbetskamrat berättade sanningen till slut - han hade trillat tillbaka till sitt alkoholberoende och hällt i sig massor av vin de senaste dagarna. Lyckades fixa så mamma kom in och kunde passa bäjbyn medan jag körde hem till vännen. Han låg helt utslagen i soffan och i hela lägenheten var en doft av alkohol. Full av ånger, skam och vin. Vi pratade en stund. Han hade efter påtryckning från sin mamma haft kontakt med beroendekliniken på sjukan, skulle få komma dit senare idag. Men jag kände att jag inte kunde lämna honom själv i natt, då skulle han bara dricka ännu mera. Ringde psykakuten och efter lite tjat fick jag löfte om att få komma in med min vän. Egentligen ville de att han skulle vänta tills kontakten med beroendevården, men jag anser att alkoholism är en sjukdom. Man mår inte bra, man söker lindring genom alkohol. Men det hjälper ju inte så man dricker mer och så är man inne i en ond cirkel. Min vän mår inte bra psykiskt efter en jobbig vår och sommar och nu räcker jag inte till, han behöver professionell hjälp! Jag får väl veta mer senare idag hur det blir med vård, men ställer inte sjukhuset upp så finns jag och maken för honom. Att lämna en vän i alkoholdimmorna skulle vi aldrig någonsin göra.

Av heroheartdove - 23 oktober 2013 22:18

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg i den hemliga fb-gruppen jag är medlem. Blev en tramsdiskussion där en person ville käbbla emot. Och hon o jag brukar inte dra jämnt så efter ett tag gav hon upp o raderade sitt trams i tråden. Och skrev att hon inte skulle skriva mer i mina trådar. Nu ikväll nytt inlägg med en fråga "Hur skulle ni gjort?" från mig och personen skriver "var o en får väl välja själv". Eh, det fattar jag ju, men undrade om det fanns nån "praxis". Varför kan folk som inte har något vettigt att tillföra bara vara tysta?!

Av heroheartdove - 23 oktober 2013 14:29

Nu är det höst med gråväder och regn.

Känner mig lagom slö och mossig. Inställt psykologbesök idag plus VAB. Varit ner på stan och piffat till naglarna, nu är de (lite för-) långa och fina igen. Stackars nagelterapeuten har fått byta lokal igen på grund av tidigare oseriösa salonger. Men nu har hon fått ett eget rum mitt i smeten hos en väletablerad salong med gott rykte, hoppas det blir bra där för henne.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards