Alla inlägg under oktober 2013

Av heroheartdove - 22 oktober 2013 23:45

Jag har lyckats byta till mig en kapselmaskin och har helt plötsligt blivit värsta kaffedrickaren! Förstår varför jag inte druckit så mycket kaffe tidigare, det är ju hur smidigt som helst att fixa en kopp kaffe med den här maskinen jämfört med en bryggare. Maskinen jag bytt till mig är ganska simpel och utbudet på olika smakvarianter är väldigt klent. Men jag är frälst och när jag nu klev förbi erbjudandet om en rabatterad kapselmaskin från Dolce Gusto på ICA Kvantum blev jag förstås hysteriskt sugen på en sådan. Och att det dessutom går tv-reklam om just den maskinen precis nu väcker mitt ha-begär ännu mer. Men hur ska jag få maken att vilja köpa en sådan? Han tycker ju att det är smart och smidigt med kapslarna, men han vill ju bara ha svart kaffe, har inget behov av olika smaker och sådant man kan få från de lite mer avancerade maskinerna. Kanske skiter i makens åsikter, förstör den kraschade ekonomin lite till och köper en maskin på eget bevåg. Dagens i-landsproblem...

Av heroheartdove - 21 oktober 2013 21:10

Jag har rätt udda matvanor. Jag äter i princip aldrig frukost, är inte sugen på något direkt efter uppstigning. Det kan ju ha att göra med att jag går upp väldigt tidigt på vardagarna, men jag äter inte vid sovmorgnar heller. När jag bodde hemma hos päronen och gick i skolan åt jag heller inget och de tvingade mig inte. Numera äter jag emellanåt en macka på jobbet och dricker lite oatly. Lunchen kan bestå av vad som helst: godis, macka, sallad, matrester etc. Om jag ens äter något. Jobbar jag minst sex timmar brukar det bli någon sorts lunch, men helger och lediga dagar hoppar jag ofta över både frukost och lunch. Vardagar äter jag alltid middag eftersom make och barn också äter då. Hemlagat, halvfabrikat eller hämtmat. Äter inget alls efter middagen och har inga problem att somna även om jag vore lite hungrig.

Förutom de här udda matrutinerna så är jag rätt kinkig med maten. Dels har jag en hel del födoämnesallergier och så sådan mat/varor som jag absolut inte gillar. Lägg därtill att jag snabbt "tröttnar" på att äta vissa grejer. Kan tex älska äggmackor en period för att sedan helt tappa lusten för dem. Knepigt.

Idag har jag haft semester. Gick upp vid åtta, fot till andningshålet på tom mage. Hemma vid elva, duscha. Iväg, uträtta några ärenden. Sushilunch! Sedan en portion froyo när maken och jag besökte det lokala köpcentret. Vaniljyoghurt, diverse bär, musli, godis och sås.

Sedan middag hemma. Pizza på maizenamix med passerade tomater, vitlökssalami, mozzarella, oliver och fet billig färdigriven ost. Riktigt gott faktiskt!

Imorgon blir det en fruktoatly till "frukost" på jobbet, en liten bit pizza i matlådan och sedan någon middag som maken fixar. Jo, jag får mat ytterligare en dag.

Av heroheartdove - 21 oktober 2013 00:53

Bedömningstävling idag med distriktets sämsta domare. Ojämn, ser inte allt, favoriserar. Jag tycker att jag och älsklingshästen gjorde en fin insats, det tyckte inte domaren... Skit i honom! Jag går på min egen känsla, och den var bra! Och även om vi fick säsongens sämsta resultat idag så har vi höjt lägstanivån. Nu ser jag faktiskt fram emot att tävla ännu mer nästa år!

Av heroheartdove - 18 oktober 2013 17:40

Italienskt vitt vin när det är som bäst!

Av heroheartdove - 16 oktober 2013 23:48

Jag har sålt rätt mycket på auktionssajten Tradera och även köpt en del. Tror jag har över tvåhundra lyckade affärer, men efter en krånglig köpare i slutet av förra året tappade jag lusten lite. Har sålt lite sporadiskt så där under våren, inte haft tid och ork att greja med det heller. Men nu har jag hela sex auktioner på gång, jag hoppas att de kan inbringa en del pengar!

Av heroheartdove - 15 oktober 2013 22:22

Har just fått hem 3 kg schabrak till en kostnad om 1700 kr.

Av heroheartdove - 14 oktober 2013 23:23

Jag har valt att vara ganska anonym här på bloggen, i början skrev jag inte ens ut kön på mig själv, eller ålder. En del har man kunnat gissa sig till och annat har jag valt att avslöja. Några bilder på mig själv och Familyn har det blivit, men jag är försiktig med vad jag publicerar. Varför? Jag ser mig egentligen som en ganska öppen och offentlig person, men jag värnar om det privata. Varför då blogga? Jo, jag ser ju på statistiken att jag har några läsare på varje inlägg och min förhoppning är väl att inläggen ska verka betydelsefulla på något vis för läsarna. Att jag gillar hästar är ingen hemlighet, men jag vill inte att bloggen ska fokusera på det. Nej, bloggen är till för att lufta och lätta på Hero Heartdoves tankar och funderingar. Men en bild till på hästen kan jag inte låta bli att smyga in!

Av heroheartdove - 14 oktober 2013 17:51

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards