Alla inlägg under oktober 2013

Av heroheartdove - 13 oktober 2013 21:06

Idag provred maken pållehästan för första gången. Jag tror faktiskt att han tyckte det var roligt, han sa i alla fall att han kunde tänka sig mer ridning. Tänk om jag får konkurrens om älsklingshästen nu?!

Av heroheartdove - 12 oktober 2013 01:24

För ett tag sedan skulle jag tanka Olga, familyns bil. Kort och kod och låsa bensinpumpsmunstycket (heter det så?) och låta bensinen rinna på tills pumpen själv slår ifrån. Jäklas exakt summa!

Av heroheartdove - 10 oktober 2013 23:41

Riktigt höstväder ute. Inte särskilt kallt, men blött, blåsigt och trist. Löven som suttit så fint på träden i alla sorters färgnyanser har trillat ner till en kletig och illaluktande sörja på marken. Jag samlade ihop lite energi och fot ut till min bästa vän. En tur på hästryggen kändes inte så lockande, men lite ljummen mash och mankli värmde nog både hästen och mig. Det var rätt öde i stallet idag vilket var skönt. Ibland vill man vara social och uppskattar sällskap och andra dagar vill man bara vara för sig själv.

Plöjt igenom en bunt tidningar. Brukar ta en stund varje eftermiddag då jag går igenom posten, kikar efter intressant reklam och läser gratistidningar som Metro och Uppsalatidningen. Lokala tidningen UNT är för dyr att prenumerera på och dessutom har vi den fritt på jobbet så den har vi inte. Men idag hade det visst dykt upp ett tidningsbud som tyckte vår vovve var söt (och det är hon ju) och därför gav oss ett ex. Nice!

Med UNT följde en bilaga om den kommande kaffe- och chokladmässan som hålls i stan nästa helg. 130 kr i inträde per vuxen och 65 kr för barn - oavsett ålder! Så jäkla dyrt! Jag hade så gärna velat gå, men har verkligen inte råd. Och jag vill göra andra saker också, men det finns inga pengar. Visst, vi behöver inte tigga, vi "går runt", men det skulle ju vara kul att få unna sig något extra någon gång.

Vi ligger lite bökigt till med ekonomin på grund av min sjukdom och bråkig bil. Men vi är precis klara med billånet och ett annat lån som vi tog i samband med den senaste flytten vilket borde ge knappt 4000 kr mer i kassan. Jag hoppas att vi kan märka av det tillskottet snart. I övrigt får väl målet vara att ekonomin ska vara i sådan balans att det går att börja spara lite efter nästa års skatteåterbäring.

Av heroheartdove - 9 oktober 2013 22:44

Möte med "min" handläggare på försäkringskassan, en helt jäkla onödig träff. Handläggaren kunde ju själv se att jag var på gång tillbaka till fullt jobb. Minskat från hel sjukskrivning till en fjärdedel. Medicinerar, har kontakt med läkare och psykolog via företagshälsovården och jobbet har anpassats för att jag ska orka med. Så jag rapade upp min historia och handläggaren hummade och konstaterade att allt ju såg bra ut. Mötet över på tjugo minuter.

Av heroheartdove - 8 oktober 2013 23:39

Fick faktiskt en guldstjärna i kanten av den manlige stallvärden idag för min traktorinsats i helgen. Gott med lite beröm!

Av heroheartdove - 7 oktober 2013 22:20

Inte skäll i alla fall. For till stallet vid tio. Träffade chefen och efter ett tag kom vi in på ämnet regn. Då sa jag att jag valt att köra in balen på grund av lördagens ösregn. Hon sa att hon och hennes man gissat att det var jag eller min make som gjort det. Sa inte tack, men att det var bra att ha en stand-in.

Så. Skrittade ut med hästen.

Riktigt härligt höstväder!

Lämnat in nya lättvaddjackan för brodyr, klubblogga på ryggen och namnbrodyr på bröstet.

Handlat mat.

Ätit froyo med hallon, björnbär, start och mandelbiskvier.

Hämtat bebisen på dagis, varit ute på promenad inkl lekparkslek i en och en halv timme.

Ätit middag.

Kollat på teve.

Datoriserat.

Nu, sova!

Av heroheartdove - 7 oktober 2013 01:40

I lördags var jag riktigt duktig och grejade till en snabb lunch åt mig själv. Stekte några skivor falukorv och skar sönder dem i stekpannan. Vräkte på en dag gamla makaroner och några grovhackade tomater. Blev supergott!

Av heroheartdove - 6 oktober 2013 00:30

Idag har jag helt olovandes kört traktor, får väl se om jag får skäll... For nämligen ut till stallet och väl där såg jag en oöppnad hösilagebal utanför foderrummet. Gick in och kollade - näst intill tomt! Messade den kvinnliga stallägaren (det är dock mannen som brukar köra in balarna, men hon är typ "chef") och fick till svar att öppna balen som är ute, lägg gärna på en presenning sedan. Så jag och stallkompisarna funderade lite, inte så kul att ha balen ute, rätt kraftigt regn. Till slut bestämde jag mig för att kolla om jag kunde få fart på stallvärdens stora traktor och efter lite mecklande puttrade den igång. Så jag lyfte in hösilagebalen och kompisarna var nöjda och glada (och imponerade över att jag kunde köra traktorn och dessutom manövrera gripklon).

Nu tror jag dock att kvinnliga värden kan bli lite sur över att vi fritt bestämde oss för att lyfta in balen med traktorn, liksom topplag med deras grejer... Den manlige tror jag inte blir sur, säkert mer impad över driftigheten och att jag fick balen på plats. Och jag har ju inte förstört något, snarare gjort en bra och hjälpande insats. Hösilaget hade blivit rejält blött om det stått ute och dessutom hade det blivit enormt skräpigt på marken. Ja, ja. Skäll eller inte, det visar sig...!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards