Alla inlägg under december 2013

Av heroheartdove - 22 december 2013 16:55

Ca' Montini Amarone Della Valpolicella Classico

Ford Farm West Country Farmhouse Cheddar

Ridut Flat Crisp Bread with Cheese & Pumpkin Seeds

För det är jag värd!

Av heroheartdove - 22 december 2013 01:56

Tur jag har Fnuffelhjärtat att gosa med!

Av heroheartdove - 19 december 2013 20:05

Imorgon tänkte jag sätta ihop peppishuset så att jag kan garnera det på lördag. Då ska jag även göra jordnötstryfflar.

Av heroheartdove - 18 december 2013 21:49

Trött idag också, men ändå betydligt piggare än igår. En helt annan ork och vakenhet imorse när larmet pep. Så helt klart rätt att vara hemma igår och sova ikapp. Men det blev beordrad övertid idag. Fast jag stannade 35 minuter, det jag var skyldig sedan försovning förra veckan. Sura miner när jag sedan drog hem, men jag MÅSTE bli stabil på vanlig heltid innan jag ens tänker på övertid. For hem och sedan iväg igen. Var och köpte en ny hundsäng (madrass) åt vovven, tror den uppskattades. Köpte med kebab till middag. Nyttigt? Ät också jäkligt nöjd med gårdagens naglar. Hoppas de håller dig fina de sista jobbdagarna trots längden. Har i alla fall oljat dem noga både morgon och kväll.

Av heroheartdove - 17 december 2013 22:24

Inte riktigt kanske, men nästan. Sov hela kvällen igår. Sov hela natten. Sov hela förmiddagen idag. Ut till hjärtehästen för lite mys och sedan må-gott-lyx hos nagelterapeuten. Jo men, gjort en rad app-uppdateringar också. Igen. Nu sova. Igen. Dags för ännu en jobbdag. Igen.

Av heroheartdove - 17 december 2013 22:19

Världens mest pussvänliga nos!

Kolla tassavtrycket!

Älskade, älskade fnuffelhjärtat. Vad jag tycker om dig!

Av heroheartdove - 17 december 2013 05:13

Men suck. Trött, håller på att knäcka mig själv. Igen.

Av heroheartdove - 15 december 2013 22:01

Så är snart helgen till ända och det är dags för jobb imorgon igen. Känns rätt snopet med endast en ledig dag mellan arbetsveckorna och det är stor skillnad med bara söndagen med tid för återhämtning och fritid. Alldeles för kort om tid. Men nu återstår i alla fall endast fem jobbdagar, sedan är jag ledig drygt två veckor över jul och nyår. Det ska bli jätteskönt!

Det går lite så där med det hälsosamma livet. Sallad till lunch på jobbet igår och sedan promenad i ruskväder till lokala köpcentret för matshopping. Köttfärsbiffar med fetaost och grillad paprika till middag, jag hoppade över pastan. Idag froyo med hallon, cocos och havrecrunch som någon sorts frunch och sedan lite pasta med serranoskinka och riven ost till middag. Höll mig till en pytteportion. Imorgon blir det väl en macka till frukost och sedan skaldjurssallad till lunch.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards