Alla inlägg under januari 2014

Av heroheartdove - 14 januari 2014 21:53

Kan fortfarande inte fatta att JAG har blivit kallad till en anställningsintervju. Det känns fantastiskt roligt och jag hoppas verkligen på det bästa samtidigt som jag intalar mig att ha ett öppet sinne och inte låta tankarna skena iväg. Platsannonsen finns inte kvar på webben och tyvärr skrev jag inte ut den heller. Minns knappt vad som stod i den, men försöker förbereda mig ändå genom att läsa på om företaget och tänka ut hur jag ska marknadsföra mig själv utan att det blir för klichéartat.

Måste se till att jag är pigg och utvilad också. Slutar kvart i två så jag hinner hem för att byta om, se till att vara "lagom fin" eftersom det är ett delvis smutsigt jobb jag sökt. Intervjun är klockan fyra så jag sticker nog ner på stan i förväg och äter lite så att inte magen kurrar allt för ljudligt. Men utvilad, hur ska det funka? Är inne i en trötthetsperiod igen, men anar dock varför och hoppas hinna göra något åt det. För det är den antidepressiva medicinen som spökar. Åt Zoloft från början, funkade ok, men är dyr. Sedan Sertralin som är billigare, funkade super. Därefter Oralin (eller vad nu namnet är), men blev så vansinnigt trött. Fick mer sertralin utskrivet, men var slut så provade zoloft igen. Fick ont i käken! Och kunde dra mig till minnes att jag fick det i somras också när jag åt zoloft och att det klingade av när jag började med sertralin. Därför provat oralin sedan en dryg vecka tillbaka. Smärtan i käken försvann och tröttheten kom tillbaka. Imorgon ska jag jaga fram sertralin igen, även om det så innebär att jag måste åka utanför stan.

Av heroheartdove - 13 januari 2014 17:57

Äntligen! Kallad till intervju på fredag. Jag vet att jag inte fått jobbet ännu, men bara att få komma för en intervju är stort. Och spännande. Kanske, kanske slipper jag jobbpendla i höst.

Av heroheartdove - 12 januari 2014 21:17

Imorgon är det dags för jobb igen. Det var ett tag sen, jobbade senast den tjugonde december. Förra året! Lite ångest har jag allt, men mest bläh-känsla för att jag verkligen skulle behöva ett nytt jobb. Får ta och få rumpan ur tevefåtöljen och peppra iväg ett helt gäng med spontanansökningar.

Nåväl. Nu har vintern kommit igen. Snö och isvindar. Och stallvärden har tajmat in det så väl, är i Thailand på semester i två veckor. Åkte igår. Jag svarar för att djurens grovfoder körs in under tiden så idag var jag ute och puttrade med traktorn. Kul!

Efter en rätt kylig eftermiddag ute i stallet med Familyn belönade vi oss själva med hämtmat från Miraku. Beef satay, Chicken satay och Chicken chopsoy. Mums!

Av heroheartdove - 12 januari 2014 01:44

Och när nacken mår bra slår allmän vissenhet till. Lite hosta, lite frusen, lite varm, lite frossig och huvudvärkig. Tusan, ska jag aldrig bli frisk? Så jäkla drygt att det alltid är nåt som felar. Bläh!

Av heroheartdove - 10 januari 2014 03:55

Och när tummen känns bra gör nacken ont. Hade redan räknat med att vars hemma i onsdags för att vila tummen, men vaknade med stram nacke. Helt galet alltså! Tummen bättre och så ändå fortsatt sjukskriven på grund av nacken. Någon variant av nackspärr, inte helt orörlig, men klart hämmad. Tror även några nerver varit i kläm för jag har haft strålvärk från nacken ner genom axeln, armen och ända ut i fingrarna. Blir förstås hemma från jobbet idag också, men ska testa kroppen lite mer i stallet senare. Igår följde maken med och hjälpte till med de tyngsta göromålen.

Av heroheartdove - 7 januari 2014 22:47

Ledig i nästan tre veckor och inleder direkt med en sjukskrivning. Bläh!

Av heroheartdove - 7 januari 2014 22:45

Jodå, hann fram till bensinpumpen.


Bilens tank rymmer 60 liter...

Av heroheartdove - 5 januari 2014 02:41

Ännu mera Baileys! Fick en receptbok av mamma i julklapp och där fanns ett recept på en snabb och enkel tiramisu. Smaksatte med Baileys med en hint av kaffe och jäklans så gott det blev!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards