Alla inlägg under februari 2014

Av heroheartdove - 5 februari 2014 22:03

Eftersom jag vaknar av minsta lilla ljud från bäjbylutten har jag nu börjat sova på soffan de nätter som maken inte jobbar. Då hör jag inte när barnet knorrar och maken får fixa med blöja, mjölk etc medan jag kan sova mer sammanhängande.

Av heroheartdove - 4 februari 2014 01:32

Träspaljéer för trädgårdsväxter kan man ha god nytta av inomhus. Vi har haft dem som galler och grindar för att stänga ute barn och hundar ur "förbjudna" rum. Sedan en tid tillbaka har vi även beslutat att det ska vara hundfritt i sängen, men eftersom vovven är olydig får matten vara påhittig. Två spaljéer på sängen, jo det ser faktiskt rätt effektfullt ut. Hunden får ligga i soffan istället!

Av heroheartdove - 3 februari 2014 17:43

När jag träffade maken för typ nio år sedan var det enormt trendigt att lösa sodukos. Det har nog mattats av lite och korsorden står åter högt i kurs. Maken löser riktigt avancerade kryss, jag är nöjd om jag klarar Metros.

Av heroheartdove - 2 februari 2014 01:44

Ja, vi/jag har ju bestämt oss/mig för en till hund, en ren jaktgolden. Mamma är väl inte direkt förtjust i det hela, men kommer att acceptera vårt/mitt beslut när valpen väl är hämtad. Lilla valpen kommer hem i slutet av februari, om typ tre veckor. Åh, jag längtar redan. Fram till dess får jag hålla till godo med arga tanten, inte fel det heller.

Av heroheartdove - 1 februari 2014 03:07

Dags för intervju med avdelningschef och personalchef på huvudkontoret. Lätt att hitta, blev insläppt av Securitas på området. Företaget ligger inne på Uppsala Business Park, lite Fort Knox-stuk med staket och vakter. Intervju i litet rum med sköna fåtöljer där man avslappnat kunde luta sig tillbaka. Blev en dryg timmes prat och jag tror att det gick rätt bra. Nu ska jag ringa rekryteraren på Proffice på måndag så får vi se om jag går vidare till nästa steg, webbaserad personlighetsanalys och djupintervju. Spännande, men jag känner mig ändå inte ett dugg nervös. Nerver av stål!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards