Alla inlägg under mars 2014

Av heroheartdove - 10 mars 2014 08:09

Snöplig start av veckan med ännu en sjukskrivning. Bläh! Vaknade med hemsk värk, värre än nånsin, i handleden. Jag hoppas att jag bara legat konstigt på den i natt och att jag är bättre imorgon, annars vet jag inte vad jag gör. Men idag har jag hittills löst dagens namnsdagskryss och ska fortsätta med krysstidningen som jag fick av maken i födelsedagspresent.

Av heroheartdove - 10 mars 2014 01:08

En riktigt härlig helg är till ända. Den inleddes redan i fredags då jag gjorde i ordning coleslaw och efterrätt till gårdagens middag. Sedan ett lite halvdant trimpass i förrgår morse som dock avslutades på bästa sätt ute i solen. Hem till mamma sedan för födelsedagsfirande. Började med kaffe/saft och Pinocchiotårta. Lite vila och så middag. Ljuvliga snacks och äppelvin som aptitretare. Därefter pulled pork på surdegsbröd med riven ost, majs, finhackad rödlök och hemgjord coleslaw. Mycket, mycket gott! Avslutade med Tiramisutriffle med Bailey's, mätta och belåtna. Spelade MIG, jag vann, och kollade på röstningen i melodifestivalfinalen. Igår (eftersom klockan passerat midnatt och jag ska börja jobba snart...) tävling med superresultat, vinst i andra klassen. Tjoho!! Fått njuta av underbar sol och värme, nu är våren på gång och det gör gott för själen.

Av heroheartdove - 8 mars 2014 03:28

Idag fyller jag trettiosex år!

Av heroheartdove - 6 mars 2014 23:17

Idag var UNT's namnsdagskryss riktigt lurigt, men till slut fick jag ordning på det! Känner mig duktig faktiskt och köper nog en korsordstidning som födelsedagspresent till mig själv på lördag.


Förutom korsordskryssande så blev det lite vovveaktiviteter idag också. Familyn fot ut till hunduppfödaren där söthjärtat fick busa med sin brorsa. Kul!

Av heroheartdove - 5 mars 2014 23:44

Som vanligt så missar jag starten av allergisäsongen och har således åkt på världens reaktion/chock. Myser mest hela tiden och näsa och ögon rinner konstant. Har tagit en telfast nu och får se hur det verkar imorgon bitti, kan inte jobba när det är så här. Blir i så fall hemma för att vräka i mig medicin och får satsa på att jobba på fredag istället. Känns sjukt irriterande med tanke på att jag just varit borta i tre veckor. Morr!!

Får börja morra åt busvalpen också, hon tar sig friheter som att bland annat ligga i soffan. Tror att vi skämt bort henne lite väl mycket efter överfallet.

Av heroheartdove - 3 mars 2014 23:07

Får dela säng med barnet i natt. Jag hoppas att han ligger stilla och sover snällt, annars är det nog risk för VAB imorgon. Har inte jobbat på tre veckor på grund av sjuka och semester, alltid svårt att komma tillbaka då. Dessutom stöket med fnuffelhjärtat, känner mig inte alls stabil gällande depressionen för tillfället.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards