Alla inlägg under april 2014

Av heroheartdove - 17 april 2014 23:33

Veckan har varit lugn och skön. Har fixat med helgens bilder och lyckats ignorera onödiga telefonsamtal. Myst med häst och hund och promenerat. Och så bakade jag kakor igår, mitt i natten. Nu blir det påskfirande hos mamma.

Av heroheartdove - 15 april 2014 03:22

Jajamensan! Nu har Tidningen Ridsport publicerat två av mina bilder på sin webb. Häftigt, häftigt, häftigt! Sajten är nog störst när det gäller rapportering av ridsport. Undrar om de kommer att tryckas in i papperstidningen också. Vore så kul! Statistiken på bloggen har rusat iväg, helt plötsligt 165 unika besökare under en dag.

Av heroheartdove - 12 april 2014 23:58

Idag har jag varit officiell fotograf vid ett nationellt dressyrmeeting. Jag trodde att jag skulle fota åt arrangören och ryttarna, men då jag anlände till tävlingsplatsen fick jag höra att Tidningen Ridsport och Hästmagazinet ville ta del av bilderna! Så när jag kom hem ikväll var det bara att maila dem. Har bestämt att OM jag anlitas fler gånger för att fota officiellt, då får jag skaffa mig en liten laptop som jag kan ha med mig och greja med sådant direkt.

Nå väl. Det blev en rätt lång dag, for hemifrån vid kvart över sju i morse och kom hem drygt tretton timmar senare. Men det gick ingen nöd på mig, så här mysigt hade jag det på läktaren:


Varmt och gosigt med ylletäcke, renskinn och mumsig mat - samtidigt som jag fick kika på fina hästar.


Kom hem när det var mörkt och la genast märke till en grannes eleganta parkering.

Av heroheartdove - 11 april 2014 23:47

Naturligtvis fick den stolte fadern vara med på den obligatoriska familjebilden!

Av heroheartdove - 10 april 2014 23:48

Trött idag, lillgrabben hade magknip i natt och somnade inte förrän vid halv fyra. Jag hade ändå larmet på mobilen igång till strax före klockan åtta för att kunna ringa vårdcentralen. Fick tala med en riktigt vettig sköterska som utan knussel fixade en akuttid åt mig till kvart över ett. Så jag for ut till stallet och gjorde sysslorna där innan läkarbesöket. Läkaren var ordentligt påläst från min journal och jag tror att läkaren som jag träffade nyligen för mer medicin skrivit väldigt utförligt från våra samtal. Idag samtal i drygt en halvtimme! Bra frågor, lugn, konsekvent. Är nu helt sjukskriven till och med den fjärde maj. Ska vila, göra roliga saker i den mån jag orkar samt promenera mig svettig så att jag blir fysiskt trött, inte bara psykiskt. Ny kontakt innan det här intyget går ut och då avstämning av hur jag mår och diskussion kring fortsatt sjukskrivning. Fortsätta helt hemma eller smyga igång med lite jobb? Känner i alla fall att den här kraschlandningen är betydligt hårdare än den förra året.

Av heroheartdove - 10 april 2014 02:29

Sov som medvetslöst klubbad hela förmiddagen igår, gick upp först vid tolv. En timme senare drog jag iväg för lite må-gott-jox. Ner på stan i finaste bilen och åt lite sushi.

Sedan var jag till världens bästa nagelterapeut som förlängde och pyntade mina naglar.

For hem och plockade upp familjen, middag på Max. God Chili'n'Cheese deluxe burgare, men de nya crispy fries var klart överreklamerade.

Hem igen, tevetitt med galen vovva.

Och korsordslösning.

Tog en ensam roadtrip i mörkret, fantastiska xenonlampor på bilen!

Och sedan rundades dagen av med mycket dator.

Av heroheartdove - 9 april 2014 03:06

Det känns himla skönt när man har den här medelförbrukningen:

Betydligt mindre törstig än Olga, precis som vi hoppats. Nu får vi se till att fortsätta så här!

Av heroheartdove - 7 april 2014 22:00

Jag tar diverse mediciner och en av tabletterna måste delas. Tjock bastant tablett som bara går att dela med kniv eller sax. Har tröttnat på att göra det varje kväll så var iväg idag och köpte mig en fin dosettlåda.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards