Alla inlägg under april 2014

Av heroheartdove - 5 april 2014 01:25

Förutom min bedömningssportshobby så tycker jag om att fotografera, företrädesvis diverse bedömningssportsaktiviteter. Mitt material laddar jag upp på en öppen fotosajt där vem som helst får ta bilderna, publicera vidare etc bara inte min copyrightmärkning tas bort. Denna service är kostnadsfri eftersom det är just hobby för mig och jag inte har så himla flådig utrustning. Däremot så brukar folk som jag regelbundet fotar, eller om de specifikt frågar efter mina tjänster, få mitt bankkontonummer så att de kan sätta över valfritt belopp om de vill. Jo, vill folk ha originalbilderna på cd/dvd så får de betala (minst) 50 kronor som täcker inköp av media och porto.

Nu har jag blivit tillfrågad om att vara officiell fotograf vid en nationell flerdagarstävling kommande helg. Shit! Massor av kändisar och så jag med min lilla skräpkamera. Klart jag ställer upp, kul att få se alla duktiga ekipage. Men, Hur gör jag nu? Jag är specifikt tillfrågad. Uppdraget innebär tre dagars resande och sammanlagt cirka två heldagar. Ska jag ta betalt? Reseersättning? Fritt med mat och dricka? Ska prata med den som jag haft mailkontakt med och höra om en lämplig lösning.

Av heroheartdove - 4 april 2014 04:04

Inne i en ny depression, sjukskrivit mig själv, men måste ordna läkarkontakt på något sätt. Det blir dyrt med alla karenser, så det bästa vore nog att jag fick bli deltidssjukskriven en period igen. Så jag ägnar mig åt må-gott-aktiviteter, teve, dator, korsord och mobillek.

Av heroheartdove - 2 april 2014 23:17

Har trillat tillbaka till depressionens svarta mörker. Hårt och obarmhärtigt har jag fallit ihop vid väggen. Orkar jag resa mig igen? Orkar jag vara stark?

Av heroheartdove - 1 april 2014 23:38

Maken har köpt en ny krysstidning till mig, samma variant som förra gången det vill säga Lätt & lagom, kryss för medellösare. Förra krysstidningen gick ju bra, visserligen lite hjälp från Google, men ändå helt okej. Men nu, satan vilka svåra kryss! Har lyckats lösa endast ett helt och hållet, sedan påbörjat flera andra, men kört fast. Värdo!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards