Alla inlägg under juli 2014

Av heroheartdove - 11 juli 2014 01:17

De senaste dagarna har det varit sol och bastuhetta. I onsdags var familjen hos päronet för sol och bad i den lilla uppblåsbara poolen. Skönt och avkopplande, men dagen avslutades med viss dramatik då älskade vovvan plötsligt svullnade upp över ögonen, ner mot kinderna och runt nosen. Det fick bli en akuttur till veterinären där man gissade på allergisk reaktion efter insektsbett. Lilla söthjärtat fick en kortisonspruta och långsamt började svullnaden ge med sig. Var dock fortfarande ganska svullen på morgonen efter så vi gav henne en av mina milda kortisontabletter och se nu blev hon kry i ett nafs! For och badade vid annat hundbad igår. Helt ok ställe, men larvigt girig avgift för bilen. Nä, vi åker inte dit igen. Men hur som, vi njöt av sol, bad, kex och cola. Hem, dator och sömn innan stallet. Köpte burgare på vägen hem och ska nu runda av det hela med popcorn. Nyttigt?!

Av heroheartdove - 9 juli 2014 02:35

Det har varit några varma dagar och ska man tro på vädergubbarna så fortsätter värmen ett tag till. Jag försöker njuta av livet så gott det går. Samtal med min läkare igår, sjukskriven tre veckor till. Ska kontakta min chef i alla fall och höra om möjligheterna till "omstart" för att vara kvar vid nuvarande jobbet tror jag tyvärr inte är någon lösning för mig. Omstart innebär jobbsök med coach under ett år och samtidigt få 75% av ordinarie heltidslön. Kanske en piss i Nilen, men bättre än sjukersättning från FK. Får hoppas att jag kan ro iland detta. Under tiden njuter jag av min underbara hund, min fina familj och fräscha naglar.


Och den här bilden kan jag inte se mig mätt på. Här är lilla valpan drygt åtta veckor ung. Har manipulerat bilden lite färgmässigt, men tycker ändå att hennes drag och personlighet lyser igenom. Hennes uppfödare gjorde ett utmärkt jobb som placerade henne hos oss!

Av heroheartdove - 5 juli 2014 19:39

Varmt, varmt, varmt! Igår var familjen till mamma. Tog fram lilla poolen och fyllde upp den med vatten. Uppskattades skarpt av bebis och vovve.

Av heroheartdove - 2 juli 2014 21:03

Jajamensan, nu har både maken och jag nya telefoner. Min älskade Xperia P ballade ur alldeles imorse, även om jag faktiskt skriver detta inlägg på den. Var ute vid andningshålet på morgonen och vid lunch for vi till Teliabutiken i vårt lokala köpcentra. Maken hade till slut bestämt sig för en Xperia V och jag ändrat mig till en Xperia ZR. Så glada och nöjda över våra beslut stegade vi in i butiken bara att få veta att ingen av dem fanns inne. Säljaren var heller inte intresserad av att försöka få hem dem från annat ställe utan ville pracka på oss andra (dyrare?) mobiler istället. Nä, vi tackade för oss och for ner till city och Telia där. Fick hjälp av mycket trevlig säljare som raskt plockade fram våra önskade telefoner, hjälpte oss att få igång dem och fixade ett gemensamt abonnemang åt oss. Samma telefonnummer som tidigare förstås, men lite nya funktioner. Jag har nu laddat ner mina appar och möblerat om i menyerna så att de är som jag vill ha dem.

Av heroheartdove - 2 juli 2014 01:53

Barnet är bortlämnat och maken och jag stökar i lägenheten. Slänger en massa onödigt krafs och möblerar om, nu ska gossebarnet få ett eget rum!

Maken och jag får tränga ihop oss vid mitt skrivbord i sovrummet och så får grabben ta över arbetsrummet som sitt eget. Känns väldigt trångt och rörigt just nu, men blir förhoppningsvis bättre!

Fifa World Cup 2014 i Brasilien, nu har de sista åttondelsfinalerna spelats. Jag tillbringade kvällen med Baileys och Magnum Mini med baileyssmak. Mums!!


Och så har jag börjat spana efter ny mobil då skärmen på denna har kajkat ihop totalt. Ibland funkar den, ibland är den helt död och ibland gör den som den själv vill. Jag har spanat in en Xperia Z2 med bland annat 20 mpixel kamera och lätt tålig mot damm och väta. Maken vill också ha en ny mobil och vi funderar på om vi ska skaffa gemensamt abonnemang, men han är ju så velig när det gäller telefonmodell. Kan han inte bestämma sig imorgon så skaffar jag telefon på egen hand, börjar liksom bli lite akut.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards