Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

zero motivation

Av heroheartdove - 17 augusti 2014 02:59

Är duktig och tar min medicin, ändå är jag skitseg och helt orkeslös. Men jag gör massor i alla fall, så egentligen är jag ju rätt aktiv. Familjen inklusive päronet med "sämbo" har bland annat varit vid jättefint badställe. Var faktiskt där just den dag som maken och jag firade nio år tillsammans, en riktigt mysig dag hade vi.


Häst- och stallpyssel också förstås. Har hunnit med två lektioner för tränare denna vecka. I måndags för UP, min vanliga hemmatränare, och i onsdags för EÄ, en ny bekantskap som dock inte matchade varken mig eller djuret. Imorgon blir det dejt med UP igen och på onsdag åker vi till Skultuna för att få EN's ögon på oss.


Söthjärtat förgyller min tillvaro. Jag är töntigt förtjust i denna vovve och jag ser så mycket av gammelhunden i henne. Temperament har hon, men samtidigt en mjuk och vänlig sida. Dessutom älskar hon gossebarnet och han henne, vilket känns tryggt och tacksamt. Vovvan är så där lagom bortskämd, äter lyxigt färskfoder från Vom og Hundemat, får färska benknotor och annat godistugg. Dessutom får hon ligga nära, nära.


Men det var ju det där med orken. Jag gör saker, men har svårt att ta egna initiativ. Har i alla fall lyckats städa lite till i barnets rum och idag var familjen med betalande päron till Ikea för storshopping. Komplett utrustad garderob med skjutdörrar att sätta in i barnrummet, en röd hjärtformad vägglampa och fem stycken fejkväxter. Jag har verkligen inte några gröna fingrar och tycker det är skittråkigt att blomsterpyssla så fuskblommor är perfekta. Dessutom blev det fint och päronet och jag grejade även om med gardinerna i vardagsrummet, så nu har vi det riktigt luftigt och fräscht. Kul!!


Naturligtvis tog vi en fika också!


Fortsatte senare med hämtmiddag från nyöppnade Chopchop. Barnet älskar deras vårrullar, så han fick två packar med sådana medan maken och jag åt lite olika grytor med stekt ris.


Däckade i soffan efter maten och sov några timmar innan jag åkte till stallet. Ut på mysig tur i fint väder. Hade tur för när jag skulle åka hem hade en mörk molnbank tornat upp sig och väl hemma i stan ösregnade det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards