Direktlänk till inlägg 16 september 2014

caledonia

Av heroheartdove - 16 september 2014 03:46

Jag är töntigt förtjust i Skottland. För en herrans massa år sedan (typ
19) var mamma och jag på en bussresa med Europatouring och då åkte vi runt i det underbara området. Berg, dalar, sjöar, slott och gammal historia. Mytomspunna områden. Gåtfulla. Sorgsna. Glencoe. Loch Lomond. Golf vid anrika St Andrews. Balmoral och gästvänliga människor i gamla fiskeläger. Och inte att förglömma, får, höglandsboskap och whisky. Single Malt ska det vara. Old Pulteny och Isle of Jura. Googla på caledonia och som förslag från YT kommer två versioner av skottarnas inofficiella nationalsång. Lisa Kelly har en fantastisk sångröst, men jag tycker ändå att man ska välja att lyssna på Dougie MacLean som dessutom är sångens upphovsman. Det mer eller mindre akustiska framförandet ger i alla fall mig rysningar och ståpäls på armarna. Och eftersom jag älskar Skottland blev jag så glad när jag fann det här korsordet.


Vad annars då? Jo, en supertrevlig lördag med familjen. Var till den höga masten i Vedyxa. Riktigt kul att komma så nära! Blev också en sväng till hjärtehästen som så försiktigt bar runt på gossebarnet och avslutning på Pizza Hut.


Haft lite "knöggel" också när det gäller det stora fyrbenta djuret. Har ältat med mig själv, maken och vänner och funnit en lösning som passar mig och djuret bäst. Det innebar att jag fick göra en annan vän besviken, men jag måste våga att prioritera mig själv. Det är ju ändå mitt djur och jag som står för alla kostnader. Men var lite låg igår när jag kom hem på grund av dessa tankar, men underbara maken fyllde kistan min med god mat och energi.


Söthjärtat mår bra. Hon har fått hänga med till stallet en del och verkat gilla det, i alla fall allt bajs som finns att mumsa i sig. Söt - jodå, men ha i sängen efter en bajsbuffé...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards