Alla inlägg under september 2014

Av heroheartdove - 12 september 2014 00:19

Jag har inte hört nå't från jobbet om nå'n omstart, irriterande. Det vore ju liksom bra att veta hur det går, typ helt nej eller om jag måste komplettera ansökan med ytterligare utlåtanden från läkare och kurator. Min läkare är beredd att förlänga sjukskrivningen tills jag slipper ifrån skitjobbet, men jag vet inte vad försäkringskassan tycker om det. Kikar i alla fall efter nya jobb och har hittat några intressanta igen, får pula med ansökningar i helgen. Nå, tills jag får veta nå't fortsätter jag med mitt korsordslösande. Detta krysset var faktiskt riktigt klurigt!


Lufsar runt i mina sunkiga mjukiskläder och bara ÄR. Det är himla skönt och avkopplande, jag tror att jag börjar hitta tillbaka till mig själv igen. Medicinerar, 150 mg sertralin om dagen. Har kommit över tröttisstadiet och känner äntligen att jag mår bra av dem. Börjar må bättre och trivas med mig själv. Unnar mig fina naglar och fint hår. Håret har fått växa på längden, men ansas så att det ändå blir en frisyr av det hela. Ska väl bara fylla på med lite ny rödfärg snart.

Fan, jag ORKAR inte rotera bilden!

Shoppat prylar åt hjärtehästen, både nödvändiga och onödiga grejer. Men något riktigt bra har jag faktiskt köpt, ett gäng reflexer! Jag gillar verkligen de söta hästarna från Hööks Hästsport och nu hade de rosa cancerstöttande hästarna fått sällskap av blåa, gröna och vita hästar. Jag skippade den tråkigt vita, gillar klämkäcka färger. Har naturligtvis fotat den nya flocken och provat lite olika filter i Instagram.

Av heroheartdove - 6 september 2014 22:30

Åh, så skönt med egentid! Igår var jag en sväng på Bolaget, en flaska Masi Bonacosta blev det. Hällde i mig hälften igår kväll och svullade i mig en massa annat. Idag olika hästiga aktiviteter från tidig morgon till tidig kväll. Hann även med att lösa lite melodikryss.


Slutligen, efter över tolv timmar hemifrån kunde jag landa i fåtöljen framför teven med en stor portion mumsig sushi.

Av heroheartdove - 3 september 2014 22:26

Kämpar vidare med min pulverdiet, men fuskar med lite annat också. Blir gräsänka i helgen så klurar på om jag ska köra fullt ut med pulvershakes då eller om jag kanske ska frossa i sådant gott jag inte annars äter. Andra alternativet är helt klart mer lockande.

Har i alla fall sett till att jag har sysselsättning under helgen. Blir stallet både fredag och lördag kväll, samt söndag morgon och förmiddag. Ska även vara funktionär vid distriktets mästerskap i dressyr på lördag. Speaker, bästa jobbet! Prata lite lagom och däremellan njuta av fina hästar.

Men duktig... Jo, idag PROMENERADE jag med hjärtehästen. Fyra och en halv kilometer som tog knappt en timme. Det stramade i benen i början, men sedan släppte det och väl tillbaka vid stallet kände jag mig inte det minsta trött. Har nog rätt bra kondis och ork ändå.


Och igår hjälptes maken och jag åt med att mocka ut tre kärror bajs från hagen. Drygt, då det var en massa i det ratade höggräset. Skönt ändå att ha det gjort nu när det är torrt och inte så högt gräs på andra håll i hagen. Dessutom är det bra att ligga ett steg före värden som kommer att kräva att alla mockar inom en viss tid. Och i härligt solsken med härlig utsikt klagar jag inte.

Av heroheartdove - 1 september 2014 22:48

Läkarbesök idag igen. Bästa läkaren gick igenom historiken och berättade även att försäkringskassan hört av sig för att få kompletterande uppgifter till det senaste sjukintyget. Jag har ju inte hört något alls från FK och jag har ju fått mina pengar, så det verkar ju funka i alla fall. Nu är jag fortsatt sjukskriven till och med den 28/9 och förhoppningsvis har väl nuvarande jobbet och chefer kommit fram till att jag passar in i omstarts-programmet innan dess.

Angående omstart/nystart så har jag bestämt mig för att försöka slimma till kroppen igen. Satt o kikade på videofilmer från 2011-2012 och då var jag ju riktigt smal. Faktum är att viktökningen började i samband med förra årets depression och med nuvarande har det eskalerat ytterligare. Så idag shoppade jag en låda med proteinshakes. För tuff start rekommenderas att utesluta all vanlig kost och köra dessa shakes fem gånger om dagen i några veckor. Jag provar nog med 3-4 shakes om dagen och så länge som jag orkar. Hittade även bra proteinpulver på nätet som jag funderar på att testa.


Klurar på att ta tag i lchf-dieten ordentligt och komplettera med pulvershakes, borde funka, tycker jag. Det svåra blir att utesluta allt gott, skräpmat och sliskdricka, men försöka duger!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards