Alla inlägg under oktober 2014

Av heroheartdove - 17 oktober 2014 00:20

Nu kan Kung Bore få komma! Har shoppat ett piléfodrat täcke till söthjärtat och ett fleecefodrat täcke till hjärtehästen. Hundens täcke är brunt, matchar hennes gyllenbruna päls perfekt. Hästen har haft ett blått täcke tidigare, men det här blågrå-rutiga är bara så himla snyggt och eftersom pållan har en tacksam egenfärg funkar det hur bra som helst.


Till mig själv har jag köpt ett par jättesnygga piléfodrade kängor, bruna så att de ska matcha min bruna vinterjacka från Mountain Horse. Jag har även köpt ett par robusta stövletter i "allvädersmaterial" och rejäl gummisula. Mina curlingkängor börjar se slitna ut så funderar på att skaffa ett par svarta kängor likadana de bruna.

Av heroheartdove - 15 oktober 2014 00:36

Maken tillbringar dagarna i norrort på kurs, är borta typ 7-17:45 om dagarna. Förjävligt jobbigt. Upp vid halv åtta, klä på bäjbyn och lämna på dagis. Direkt efter det promenad med vovven. Hemma igen vid kvart i nio. Surf på mobilen och sedan sömn 9-13. På det utetur med hunden igen och så datajox, checka av mail och söka jobb. Mer sömn 15-16 och då hämta bäjbyn på dagiset och hundpromenad igen. Hem, laga mat. Stall, teve, mer sömn, teve igen och så godnatt. Hur orkar andra? Det har i alla fall blivit hamburgare och spaghetti de här dagarna. Imorgon matrester.


Får låna mammas bil tor-fre så då kan jag i alla fall fixa stallet dagtid. Enklare. Medryttaren har hästen tis-ons, saknar stallet, behöver spendera tid där för att må bra. Nåväl. Livet ska väl ordna sig nån gång. Teve, sömn. Lägger till korsord och mobillek.

Av heroheartdove - 9 oktober 2014 00:42

Ha, det känns rätt najs att klippa de gröna ledorden utan fusk från internet eller de vita rutorna. Fan, jag kan ju!

Av heroheartdove - 7 oktober 2014 03:15

Igår var det min namnsdag, så nu kan ni gissa vad jag heter! Livet rullar på efter kraschen. Jag är tröttare en tidigare, sover hur mycket som helst. Att jag dessutom är tvärförkyld gör inte saken bättre. Det är tur att jag har gosig hund och duktig häst att glädjas åt.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards