Alla inlägg under november 2014

Av heroheartdove - 13 november 2014 22:14

Fortsatt jobb, har funkat över förväntan bra. Inledde dagen med lite fika och härjade sedan ute i produktionen. Fick dock ont i handlederna (hade problem med dem i våras också) så imorgon åker de specialutformade stöden på.

Efter två timmars jobb lite dator hemma och sedan till stallet. Tog närbild på snygga vinsten, inviger det på lördag.

Av heroheartdove - 12 november 2014 23:38

Maken följde med till jobbet i måndags som stöd. Inget jobb-jobb utan knalla runt i lokalerna, prata med lite folk och avstämning med chef. Fick ut ett personligt skåp i jättefräscht omklädningsrum. På egen hand igår och idag. Jobbar två timmar om dan nu i november, känns lagom, gäller bara att skynda långsamt.

Fått hem schabraket från Steel Joint. Brodyr på båda sidor plus jättefin snodd i bakkant, marin-gul-guld. Elegant. Får ordna en bild när jag inviger det!

Korsord. Blivit mindre lösande sista tiden. Varit trött plus att jag börjat få slut på dem. Har i alla fall pulat med ett ur Svenska Dagbladet som tog evigheter att lösa. Riktigt klurigt var det.


Mat. Provade en ny sorts pulled pork, nu med rökig barbeque marinad. Mums! Söthjärtat spanade som vanligt in maten samtidigt som hon låtsades vara heeeeeeeeelt ointresserad av den...

Av heroheartdove - 10 november 2014 02:24

Jobb om drygt tio timmar. Bara liiite ångest...

Av heroheartdove - 10 november 2014 00:23

Försommaren 2009 köpte maken och jag den hundbur vi har i bilen. En krocktestad dubbelbur från Robust som fabriksny går på cirka 4000:- (tror jag). Vi hittade en begagnad på Blocket en kväll och ringde på den direkt dagen efter. Fick den för 2800:- och när vi hämtade den i Södertälje berättade säljaren att det var massor som hade ringt på den efter oss.

Och nu har vi fyndat på Blocket igen, de här däcken jag nämnde här om dan finns nu i vårt förråd! Fick tag i säljaren igår förmiddag vid klockan nio, prutade ner dem 300:- via telefon och hämtade upp dem en timme senare. Fick då veta att det ringt ungefär sex spekulanter efter oss och att en till och med bjudit tvåhundra kronor mer än ursprungspriset. Schysst säljare höll dock däcken åt oss.

Och igår. Kompis och jag pratade om tävlingar på FB, om att man är med, men aldrig vinner. Jag berättade att jag anmält mig till en där man kunde vinna ett schabrak och konstaterade rätt krasst att "lär inte vinna, men anmäler jag mig inte kan jag ju inte alls vinna... " Men vad fick jag för meddelande på Fejjan igår kväll? Jo: "Grattis, du vann dressyrschabraket!"

Av heroheartdove - 8 november 2014 03:01

Men nu så. Äntligen känns det som att saker verkar ordna upp sig! Min läkare ringde igår och vi pratade om mötet jag haft med chef och företagshälsovården. Provar med 25% jobb (2 tim/dag) från och med nu på måndag och 50% jobb från december. Ska i alla fall klämma in lite komp och semester under den här tiden, så det blir extra lugn mjukstart. Hoppas att det kommer fungera och hoppas jag hittar ett annat jobb snart! Pratade även som hastigast med min chef och på måndag planerar vi återgången lite mer.

Nåväl, förutom telefonprat så blev det även en utflykt igår. Tog bilen och for till Norrort, lunch på Stinsen Foodcourt och koll i sadelaffär som flyttat till nya lokaler.


Det asiatiska temat fortsatte när jag kom hem, sushi och sjögrässallad till middag. Så in i bomben gott! Och nyttigt hoppas jag. En fröjd för ögat var det i alla fall. Och för magen.


Och så har jag kommit på att jag nog vill ha dubbdäck i vinter. När vi köpte bilen ingick det dubbfria vinterdäck, men jag gillar dubb bättre. Är van vid det, har alltid haft det. Skannade igenom blocket.se och hittade en intressant annons. De här däcken ska jag ringa på idag förmiddag.


Var ut till lill-snottrans uppfödare i torsdags för lite tips när det.gäller Nattisens bevakande av ben . Jag fick en hel del verktyg för att kunna bryta beteendet och syster och bror fick leka med varandra.

Av heroheartdove - 6 november 2014 03:00

Jag är sjukskriven till och med söndag och sen var det väl meningen att jag skulle börja jobba så smått. Men nu får jag inte tag i närmsta chefen och även hans chef är oanträffbar. Jag orkar verkligen inte sitta och ringa runt till en massa folk för att återvända till ett jobb jag inte vill ha. Har heller ingen lust att dra hela sjukstoryn för nån vikarie, känns onödigt men också för privat. Jävla hopplösa skitliv. Ska i alla fall byta fack för att få en mer aggressiv tant att kämpa för mina rättigheter. Och söka jobb. Och lösa korsord. Och titta på tv. Mitt liv i ett nötskal typ, men lägg också till häst, hund, barn och make. Och hushåll. Jag är så jäklans trött och less.

Av heroheartdove - 4 november 2014 00:45

Ruggigt regnväder i lördags kväll, men var ändå iväg till graven. Ljusen som jag tänt dagen innan flammade så fint i mörkret. Vackert. Rogivande. För alltid ihågkomna. För alltid saknade, älskade. Alltid.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards