Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

alvestaglass

Av heroheartdove - 17 januari 2015 00:39

Mums! Idag (eller snarare igår) spontanköpte jag en lite bytta Alvestaglass. Steviasötad laktosfri glass med smak av kaffe frappe och chokladrippel. SÅ. JÄKLA. GOTT! Dyr, men vansinnigt god, den köper jag igen! Borde ju egentligen äta helt mjölkfri glass, men då blir det havrebaserad oatly. Den är rätt trist med dåligt smakutbud. Eller någon sorbet, men det är ju inte samma sak som krämig gräddglass. Glass från Tofu finns med rätt bra variation, men den är sojabaserad så den går ju bort då.


Korsord! Fick två korsordstidningar i julklapp, en av mamma och den löste jag jättesnabbt, och så den gamla vanliga Bra korsord av maken. Jag gillar verkligen BK, medel till svår nivå och inga tramsigheter som ordslingor och annat plotter. Men lite fusk att man numera bara ska skicka in en lapp med lösenord, inte hela kryssen. Nu är det ju bara att knäcka koderna, resten kan man strunta i om man vill.


Några dagar efter tjugondedag jul fick vi äntligen bort julpyntet, ljusstakar och julgranen. Men mattan ligger kvar och den uppskattas av voffsan. Rullar hon ihop sig är den precis lagom!


SFM i RSB. Varvat teori med praktik, på måndag är det skriftligt prov och blir jag godkänd så är jag då utbildad sfm-operatör. Skulle vara skönt att kunna rotera mer mellan olika arbetsuppgifter. Men får se hur det går, jag har inte fått samma info som övriga kursdeltagare eftersom jag går hem i halvtid. Dock påminner denna maskin mycket om en annan som jag har utbildning för, så tror att det kommer att gå bra ändå.

Deppelidepp. Läkaren ringde i onsdags. Hon är bra, ställer relevanta frågor, lyssnar och har idéer. Fortsätter med 50%-ig sjukskrivning till och med den sista februari. Provar sedan att jobba mer, 75%, under mars och april. Känns skönt och tryggt med en långsam och försiktig återgång. 2013 med Feelgood var ju rena katastrofen! Inte konstigt att jag föll tillbaka i en ny depression. Eller det var nog snarare så att jag inte blev frisk från den första. Nu finns det väl hopp om livet, det ända är väl att maken och jag måste lyckas synka våra arbetstider så att pendlandet inte blir tokdyrt och så att barnet inte behöver vara på dageriet i evigheter.

Redskapsbekymmer. Provade en ny servicekille hår efter nyår. Snabb och effektiv, men inte så pratsam. Visst, det är ju bra att han inte pratar en massa blaj, men svårt för mig att ha en vettig dialog angående redskapets inställningar. Har messat den förra servicemänniskan och hoppas att han kan hjälpa mig igen, men har inte fått något svar än. Får väl ringa på hederligt vis om jag inte hört av honom i slutet av nästa vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards