Alla inlägg under januari 2015

Av heroheartdove - 2 januari 2015 05:13

Kring förra nyåret skrev jag att jag hoppades att 2014 skulle bli bättre än 2013 och att jag hoppades få bli frisk från min depression. Kan ju bara konstatera att allt blev mycket sämre, så vågar man hoppas på en bättring detta året istället?

Nåväl, ingen Malmsjö vid nyår, utbytt mot Loa Falkman. Jag har verkligen ingen koll. Och kollade inte på Loa heller. Vi frossade i god mat och dryck under kvällen och stod ute i trädgården vid tolvslaget. Skålade i bubbel och tittade på alla raketer. Otroligt skönt med en otroligt mentalt stabil vovve, brydde sig nada om fyrverkerier, smällare och annat bullrigt.

Maten var lyckad. I vanlig ordning var det jag som hamnade i köket, men så blev det gott också... Äh, klart att andra lagar bra mat, men jag trivs ju faktiskt bland köksredskapen.

Det blev ingen direkt förrätt utan mamma hade fixat "Ljuvliga snacks" som serverades med bubbligt Asti Cinzano. Varmrätten hade maken planerat, men jag stod för tillagningen. Örtinbakad oxfilé (svensk) med rödvinssås och Hasselbackspotatis. Väldigt, väldigt gott!

Till detta drack vi Diemersfontein Coffee Pinotage, vårt nya favoritvin och vi gjorde av med nästan tre flaskor!

Efterrätten stod jag för och jag hade förberett den redan i tisdags: tiramisu trifle med Bailey's. Den gick hem hos alla och mammas sambo vräkte i sig sin på typ trettio sekunder.


Barnet åt jättebra av allting och vi satt nog två timmar till bords! Så det var skönt att sedan däcka framför teven. Grevinnan och betjänten samt cirkus. Jag somnade och sov väl någon timme. Även barnet var trött och gick och la sig för natten.

När jag vaknat lite senare spelade vi lite spel innan vi kalasade på västerbottenspajen som jag också fixat. Serverades med kallrökt lax, röd storkornig stenbitsrom och rucola. Också väldigt uppskattad, mamma och sambon var imponerade över att den var så hög, len, fluffig, men ändå fast i konsistensen.


Tolvslaget, vi stod alltså ute. Kikade på vad andra brände pengar på och tände några extra långa tomtebloss. Faktiskt fina och lagom dyrt och ofarligt för fyrbeningar. Lyckades få till några bilder.


Väldigt lyckat nyårsfirande och bilden som jag la ut på Instagram sammanfattade kvällens godsaker på ett passande sätt.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards