Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

magsjuka light

Av heroheartdove - 21 februari 2015 01:08

Jobb i måndags. Gjorde sedan härlig omelett med broccoli, stekt fläsk och riven ost till middag. Snabbt, enkelt och vansinnigt gott!


Riktiga fettisdagen i tisdags. Jag var ledig från jobbet och tillbringade ett antal timmar med hjärtehästen som mycket olägligt trampat av sig en sko. Semester för henne också! Hem och gjorde delvis hemmagjorda semlor. Vi köper bröd, mandelmassa och laktosfri vispgrädde och monterar ihop semlorna själva. De blev fina, jag börjar få in snitsen nu.


Barn och make friska efter förra veckans magsjuka, men i onsdags var det min tur. Dock en snällare version, bara öm och uppblåst varvat med lite lagom knip och krampande. Spenderade sjuktiden med mina korsord, som vanligt.


Piggare igår fredag, men fortfarande lite knip och kramp. Körde maken till jobbet, men var sedan hemma. Dock husligt aktiv, fyllde upp diskmaskinen till bristningsgränsen samt röjde av på spis och arbetsbänk.


Jag älskar verkligen vår diskmaskin som sväljer hur mycket disk som helst. Den är lätt att packa och tömma, arbetar så tyst att man inte tror den är igång och diskar rent. Vår förra maskin var en budget modell från Whirlpool/Ikea, helt okej, men inte i närheten av nuvarande. Tur i oturen att den gick sönder. Nå, skickade bildbevis till på husligheten till maken och hintade om sushi och sjögrässallad som belöning, men vinken gick tyvärr inte hem.


Efter diskplock blev det lite dator. Min stationära burk ballade ur i torsdags, men maken lyckades ge den lite healing så nu brummar den på igen. Är egentligen sugen på ny dator, vill ha både en stationär och en laptop, men finns inte ekonomiskt utrymme för det just nu. Hur som! Datoriserade en stund och for sedan iväg till Bauhaus. Shoppade en träskiva (eg hyllplan) eftersom jag behöver en ny tavla till hästens plaketter. Inga problem att hitta skivan, men sedan behövde jag lack och pensel för att behandla den lite innan uppsättning. Stegade iväg till färgavdelningen och körde "bimbostuket", det vill säga malplacerad tjej som ser till att få varorna utan minsta ansträngning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards