Alla inlägg under juli 2015

Av heroheartdove - 20 juli 2015 22:04


Träning idag. Sov uselt i natt, tränaren fick rida.

Av heroheartdove - 19 juli 2015 22:14

I maj -13 köpte jag en sadel från Lantz Sadelkammare. I början av december tvingades jag byta in den och plocka ut en ny från dem. Två sadlar inom ett år, en bra kund. Vid andra sadelköpet fick jag med ett vitt schabrak med Sadelkammarens snygga logga på till ett bra pris. Och nu har jag fått ut ett marinblått med guldig logga, flitiga kunder skall premieras! Men vilket schabrak ska jag ta vid morgondagens träning? Hade tänkt ta det nya blåa, men det blev så svettigt vid dagens ridning att jag hängde fram det vita istället. Men det blåa är mycket snyggare, hade ju tänkt fota och filma och då blir det snyggare med blått. Jag - velig? Nähä...

Av heroheartdove - 19 juli 2015 22:05

Mycket häst. Igår visserligen ganska snabbt och smidigt i stallet eftersom maken var med och servade, men idag... Blev cirka fem timmar totalt. De vanliga sysslorna, ridning och persedelvård, men även extrafix inför morgondagens träning. Packa påsar med foder, lägga fram utrustning och annat krafs. Kommer till stallet strax före 15 imorgon och bör åka en timme senare. Tillbaka efter träningen vid 21, hemma i stan drygt en timme senare. Det blir en lång dag imorgon.

Av heroheartdove - 19 juli 2015 06:47

Jo, men hon är ju rätt fin ändå. Hjärtehästen.

Av heroheartdove - 17 juli 2015 13:16

Hämtat ut mitt (julklapps)paket från Nagelgiganten. Allt jag beställt var med och allt var otroligt välpackat med extra förseglade påsar runt alla vätskor. Förutom startkitet la jag själv till en käck rosa nagelborste samt ett förvaringslåda för penslar, filar och verktyg. Nu har jag verkligen komplett med grejer för att kunna göra akrylnaglar. Har förstås kvar grejerna från Nailshop, använder dem själv tills jag tar bort allt av det materialet som sitter på naglarna, eller om jag gör på andra personer.

Av heroheartdove - 16 juli 2015 23:23

Alla som är anti-jobb, räck upp en hand!


Jag blir bara så otroligt trött och less på mitt jobb. Har ju kunnat kompa ut en massa senaste veckan, men det var visst fel. Jag checkade av kompsaldot på lönespecen jag fick för juni. Såg att den komp jag dittills tagit ut var dragen och att jag hade X antal timmar kvar att utnyttja, drygt tjugofem. Men så var det inte och nu blir det ett löneavdrag på typ 1700 kronor. Hur kul är det? Orkar inte hålla på att tjafsa, men jag ska fanimej kontrollräkna all uttagen tid och jämföra med hur skitjobbet har gjort.

Av heroheartdove - 16 juli 2015 14:10

Vad gör man när man är förkyld och huvudvärkig? Först betalar man ett gäng räkningar och sedan nagelsurfar man. Tur jag har stor skärm till datorn, hade blivit jobbigt (jobbigare) annars.

Fortsatt velande, produkter från AN eller NG...?


Valde till slut Nagelgigantens egna produkter, jag är ju ändå inte miljonär. Deras "Professional starter acrylic kit" är otroligt välfyllt och övriga förbrukningsvaror som man behöver fylla på med säljs till bra priser. Vi får väl se om jag blir nöjd.

Av heroheartdove - 16 juli 2015 07:13

Förkyld, eller nåt. Snorklig. Ont i halsen. Ont i leder och muskler. Frusen. Trött.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards