Direktlänk till inlägg 25 september 2015

queer

Av heroheartdove - 25 september 2015 01:34

Sov rätt länge igår också. Gick ut med hunden och gick igenom posten. Lönespec som visade på en helt ohyggligt låg nettolön! Ska kolla upp ordentligt hur jobbet rappat för det verkar jättekonstigt att tappa över hälften i lön nu när jag varit sjuk. Visst, sjukavdrag ska ju göras, men sjuklön ska läggas på. Puckon! Nå, förutom specen kom mitt nya bankkort. Kort på kort är ett roligt påfund och nu får jag njuta av hjärtehästens öron varje gång jag handlar!


Spenderade i vanlig ordning tid vid datorn. På kvällarna sitter ju oftast barnet där och kikar på Barnkanalen så jag får passa på när jag bara är hemma och dräller om dagarna. Surfade runt och hittade ett jättegulligt kubbspel. En hyllning till våra svenska bönder, synd att man inte är fullt så konstnärlig själv.


Passade på att piffa naglarna också. Lite nailart med en touch av queer. Typ. Ska väl mer följa regnbågens färger, men ett bra försök i alla fall! Roligt att experimentera lite även om klassisk fransk manikyr nog är det snyggaste.


Sedan har jag fortsatt med mina korsord och blivit så där lagom galen. Nu sist hakade jag upp mig på pusselkrosset. Jag brukar vara rätt bra på det, men nu fick jag tipp-exa en hel del. Ordet näst längst upp till vänster: BÅDE !!! Vad är det för jävla ord! Visst det finns ju som i "både ock", men helt fristående? Nä, det har jag inte varit med om.

Lyckades knäcka det till slut och upplevde istället bikupan som riktigt enkel. Bra hjärngympa i alla fall även om pulsen blir lite hög emellanåt.

Nu ska jag sova, blir lite lustig dag sedan. Kör barn och make till dagis respektive jobb. Sedan får jag hänga på något McDonald's i norrort innan det är dags för nyinvigning av hästbutik ute på Lovön. Tar mer mig Lill-snottran så att jag får sällskap, en promenad runt Drottningholm kan ju vara najs om vädret är bra. Ska i alla fall hämta mina beställda prylar och kanske köpa något mer. Det kommer att finnas ett REA-tält plus en hel del andra rabatterbjudanden. Shoppar jag nu innan budgeten är lagd så får jag lösa det andra tråkiga sedan. Råna Riksbanken kanske...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards