Alla inlägg under september 2015

Av heroheartdove - 23 september 2015 01:58

Ganska soft dag igår. Sov till nio ungefär, låg och vräkte mig i sängen ett tag innan jag gick upp. Duschade, fixade lite datorjox och började ordna med middagen - nasigoreng som maken önskat sig. Han fick visserligen steka köttfärsen själv i måndags, men nu kokade jag ris som jag blandade i tillsammans med ärtor, majs och paprika. Tevekoll och sedan stallet. Kände mig faktiskt riktigt pigg så blev äntligen ett trimpass med pållinuttan. Hon kändes fin, men jag velar ändå över vilken hoppilot jag ska välja.

Ett angenämt problem egentligen, att ha två ryttare att välja mellan. Vi kan kalla dem Nr1 och Nr2. Nr2 tror jag är en skickligare ryttare, men Nr1 tror jag känner mer för hästen på ett mer personligt plan liksom. Nr1 kan dessutom alla stallets rutiner, och mina, så hon kan börja omgående, helt självgående. Nr2 behöver nog mer övning på rutinerna, skulle inte känna mig helt trygg att allt blir som det ska. Har i alla fall bestämt mig för att bevista en hoppträning med hästen och Nr1 senare ikväll, ska försöka ta ett beslut efter den. Visserligen tävlar de även på lördag, men tycker inte att den ska vara avgörande, det känns inte schysst.

Hursomhelst. Hem efter stallet och göra klart middagen. Satte maken på att vändsteka ägg medan jag bytte om till lufsig morgonrock. Hackade ner dem i grytan och svettstekte röd currypasta med grädde (iMat från Oatly). Innan jag slog såsen över grytan lyfte jag undan lite mildkryddad blandning åt barnet. Maten uppskattades av alla, maken åt så mycket och så snabbt att han fick ont i magen!

Barnet frågade efter sås till sin nasigoreng, grädden var tyvärr slut, men som tur var hade vi creme fraiche som han kunde ta. Han åt riktigt bra och gosade sedan i soffan med Lill-snottran och sina favoritmjukisar.


Förresten, glöm ju att jag rabalanserade naglarna igen. Bort med gammalt material och på med nytt! Har använt produkterna från Nailshop (bl a Ezflow), men provade NG's igen. De är bättre, så efter att ha gjort klart klorna ställde jag ihop ett litet kit som jag ska försöka sälja.

Förutom det som syns på bilden så ingår det några förlängningstippar och avbitare. Vad ska man ta för det? 200 kronor inklusive frakt kanske? Någon som läser här som är intresserad? Lägg i så fall en kommentar med mail så hör jag av mig. Produkterna är alltså inte på något sätt dåliga, men jag trivs bättre med att jobba med NG's och det känns onödigt att sitta med dubbla uppsättningar där jag dessutom inte använder det ena. Kom och köp!

Av heroheartdove - 22 september 2015 01:01

Nog för att jag mer än gärna skulle vilja tatuera mig, denna tror jag inte är helt rätt för mig... Leksakstatueringar som följde med barnets Kinderägg i lördags. Olika figurer och så denna text. Det tog en stund innan vi kom på hur vi skulle få tatueringarna att fästa på huden, men när gåtan var löst hade barnet fått sju roliga motiv på sina armar och jag denna fåniga logga.

Av heroheartdove - 21 september 2015 23:03

Fortsatt sjuk. Ringde jobbet vid kvart i sju och sjukanmälde mig. Ringde vårdcentralen klockan åtta och de ringde tillbaka en halvtimme senare, fick en akuttid hos läkare halv tolv. Sov under förmiddagen, pallrade mig upp vid elva och insåg att maken inte "anti-hundat" teve-fåtöljen.


Träff med ny läkare. Konstaterade snabbt att jag (högst troligt) led av akut bronkit, inflammation nere i bronkerna i lungorna. Så det är därför jag hostar och rosslar så väldigt. Har nu fått ut bricanyl att andas in för att öppna upp luftvägarna och så ska jag boosterdosa med prednisilon (5 tabletter 1 gång om dagen i 5 dagar) för att dämpa och lindra inflammationen. Blev även sjukskriven resten av veckan.


Träff med medryttaraspiranten igen. Dressyrtrim på utebanan denna gång. Jag lekte ridlärare med väsande kommentarer där det behövdes. Vilket inte var särskilt ofta, aspiranten rider hästen bra som ser ut att trivas med henne.


Hade lovat maken nasigoreng till middag, men jag var så trött efter stallvistelsen och invigning av ny gång- och cykeltunnel att jag bara däckade framför teven.

Ptja, roligt att få vara kändis tillsammans med barnets bästis mamma...! Måste nästan försöka få tag i en papperstidning imorgon. Tal, bandklippning och ciderbubbel med snacks. Trevligt! Blev matrester från gårdagen sedan, inte helt fel det heller.

Av heroheartdove - 20 september 2015 01:37

Nä, inte ett dugg frisk ännu. Skit. Fortfarande febrig i fredags även om tempen var lägre än tidigare. Svettades som en gris så fort jag gjorde något annat än vickade på tårna i teve-fåtöljen. Värdelöst. Och igår träff med en ny presumtiv medryttare. Jag gör ju det jag måste i stallet, men det är jobbigt, det tar på krafterna. Konstaterade när jag kommit hem att om det varit söndag igår och om jag mått som då, ja då hade det inte blivit jobb dagen efter. Det känns väldigt osäkert med jobb imorgon. Kanske skulle det funka om jag typ fick sitta stilla hela tiden, men vet inte hur populär jag blir om jag myglar mig ifrån de fysiskt tunga delarna. Och samtidigt känner jag själv att ska jag jobba så ska jag kunna jobba med allt. Nåväl. Jag handlade sushi på vägen hem igår, så jag hoppas att jag ska hinna bli fint for work!

Av heroheartdove - 18 september 2015 15:28

Nä, jag måste inte ha massor av GILLA-markeringar på Instagram, men visst är det kul ändå om bilderna ses och uppskattas! Igår la jag ut ett litet collage där tränaren red pållinuttan och så hashtaggade jag bilden, bland annat med tränarens namn. Det tidigare gillarekordet var 31, det är slaget med knappt det dubbla och dessutom har jag fått fyra nya följare. Kändis!

Av heroheartdove - 18 september 2015 00:30

Typ. Eller inte. Har sedan tidigare beviljad semester idag och för att inte behöva krångla med ändringar i lönesystemet samt sjukintyg så var det lättast att nu kallas frisk. Men skulle jag vara fortsatt krasslig på måndag blir det förstås läkardejt och ändringar av hela tjofadderuttan. Nåväl. Jag hostar fortfarande hysteriskt mycket, mest torr och sträv rethosta, men lite slem ploppar upp då och då. Tjocksnorig i nosen och en temp på 37 och 5. Huvudvärken har släppt, men jag är ganska trött och matt, särskilt som det blev dåligt med sömn senaste natten.

Träning för bästa tränaren igår, inbokat sedan länge, vi har ju jättesvårt för att kunna synka våra tider. Packade in hästen i transporten och for iväg trots att jag inte alls kände mig kry. Tränaren fick rida hela passet medan jag satt på en pall och hostade så att det dundrade i hela ridhuset. Djuret skötte sig bra och det var en fröjd att få sitta och titta på dem.

Vilade en stund i sängen och landade sedan i poängfåtöljen framför teven medan make och vovve satt i soffan. Söthjärtat. Så sällskapligt gosig, tycker så otroligt mycket om henne.

Av heroheartdove - 16 september 2015 23:50

Fortsatt sjuk under veckan. Halsondan gick över i en jävla helveteshosta, är redigt snorklig och feber strax över 38. Hata, hata, hata. Maken ligger en dag efter mig och mamma två dagar. Barnet var hemma igår, men tillbaka på dageriet idag. Har haft en förjäklig huvudvärk också, men den släppte efter tolv timmars sömn. Dock drömt en hel massa knasigt, bland annat om pappa. Ska nog åka och tända ett ljus imorgon, att jag drömmer om honom måste ju betyda något, så ett ljus passar bra då. Annars har jag mest suttit vid teven, löst korsord och fipplat lite med mobilen. Provade också att göra den mejerifria smoothien igår, helt okej, men nästan ingen cocossmak. Besvikelse. Druckit mer Bailey's i alla fall och gosat med Lill-snottran.

Av heroheartdove - 14 september 2015 22:38

Illa illa. Kände av tendenserna igår kväll och imorse var det ett faktum. Förkyld med sårigt svidande hals. Temp på strax över 37, alltså feber för en lågtempare som jag. Inget jobb idag, låg i sängen hela förmiddagen och beställde sedan lunch från restaurang Shima via Onlinepizza. Det blev en tjockbottnad amerikansk Acapulco, mums!


Lyckades ordna så stallkompis motionerade hästen, men jag åkte ut för att mocka, fixa foder och fylla på med vatten i baljan i hagen. Jag la även in två säckar spånpellets i boxen. Resterande tid av eftermiddag och kväll har jag bara känt mig trött och böhöig. Druckit 43, Bailey's och cola samt ätit några isglassar samt chokladbomb från Alvestaglass.


Blir definitivt hemma imorgon också, sedan får vi väl se, ta en dag sänder liksom. Vet inte riktigt om eller när jag behöver ett läkarintyg. Ja ja, shit happens och jag är förbannat less på det mesta just nu.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards