Alla inlägg under november 2015

Av heroheartdove - 14 november 2015 18:59

Av heroheartdove - 14 november 2015 00:34

Magen mår bra, men kunde inte somna i torsdags kväll. Vaken hela natten mot igår = inget jobb ändå. Fredagen den trettonde... Otursdag? Lämnade barnet på dagis och tvingade mig att sitta vaken framför teven. Iväg vid elva för shopping. Typ. Började på Granngården, hade kikat på nätet på ett par lila gummistövlar från Tretorn med lätt vinterfodring. Rabatt tvåhundra kronor, nu fyrahundranittionio kronor. Men de kändes inte helt bra på foten så skippade dem. Provade istället ett par mörkblåa låga stövlar som också var från Tretorn och de satt helt suveränt! Köpte dem istället för sexhundranittionio kronor.

Ja, ja, skitiga för jag invigde dem direkt i stallet senare på eftermiddagen.

Plockade sedan upp hoppiloten (Tillika min nya "bästis"?) och så for vi till ett sadelmagasin i Norrviken. Vi provsatt en hel drös med sadlar och kom fram till vad vi ville ha, men köpte inget där. Sen lunch på donken i Stora Wäsby, hämtade upp maken på jobbet och sedan hemåt. Släppte av make och kompis och for till stallet.

Sedvanlig mock och foderfix. Ösregn deluxe. Tog in dyngsur häst, tvättade rent den och la på "värmepyjamas". Så fick djuret stå och värma sig och käka eftermiddagsmat medan jag putsade rent alla huvudlag. Många remmar, mycket putsade. Får gnugga runt allt med creme och sedan gnida in mjukgörande läderbalsam. Bytte sedan tillbaka till hästens vanliga pyjamas, gav en sockerbit och åkte hem.


Kamben och teve, fortfarande ingen sömn. Visst mobilsurfande efter begagnade sadlar också och chattande med bästisen. Jag vill ha en Prestige Roma och hittade faktiskt en med alla rätt utom ett - priset. Tolvtusenfemhundra kronor inklusive frakt. Velade hela jävla kvällen, men till slut slog jag till!

Hoppas nu att den här ska bli bra! Den är köpt på öppet köp så jag får skicka tillbaka den om den inte funkar. Ska bli spännande att prova i alla fall, jag undrar hur lång tid det tar för den att komma.

Bästisen väljer att satsa på en Prestige Versailles, den nya modellen med mjukare säte. Det är synd att våra hästar inte kan ha samma storlek på sadel för då hade vi kunnat spara pengar genom att köpa endast en tillsammans.

Nu borde jag sova, men... Leo's Lekland imorgon med familyn och mamma. Får se om de får åka själva och jag passar på att göra stallet, eller om jag hänger på och tar stallet på kvällen. Blir bara lite synd om Lill-snottran som får vara ensam. Hon njuter av sällskap och vräker ut sig så här i soffan när hon vet att hon är trygg.

Fast maken messade över en rätt rolig bild på henne. Jag har en påse med nyrvättade hästtäcken ståendes i matrummet och den har söthjärtat luskat rätt på. Jätteskön säng!


Nu, nu SKA jag i alla fall sova. Det borde gå hyfsat lätt för jag har inte sovit något sedan i torsdags lunch. Övertrött, jo, men någon gräns för vakenhet i följd borde jag väl ändå ha. Godnatt!

Av heroheartdove - 10 november 2015 23:00

Det är omöjligt att lägga sig i tid! Är trött på eftermiddagarna, powernappar, och är sedan för pigg när det är dags att sova. Hursomhelst. Lite på jobbet både igår och idag. Maken kunde börja senare idag så vi lämnade barnet tillsammans och åkte sedan till jobbet. Strax efter klockan tio insåg vi att det var lika lugnt i produktionen som igår så vi kunde dra iväg hemåt vid halv elva. For till "vårt" köpcenter där vi började med att köpa jeans åt maken på Dressman, två par för 499 kronor! Sedan tog vi en fika vid Kvantums köksingång och bageri. Mys på högsta nivå, vi firar tioårochtremånader tillsammans idag, då får man unna sig lite gott!


Handlade sedan på Kvantum och for hem. Jag gick och la mig i sängen och sov typ två timmar, maken sov i badkaret. Sedan gick vi och hämtade barnet och traskade iväg till "stora lekparken" där barnet visade hur han kunde klättra uppför den stora tunnelrutschkanan - på utsidan av röret! Han är stark och har bra balans. Lill-snottran åkte i lilla rutschkanan samt tuggade på pinnar. Är supernöjd med reflexvästen vi köpte på henne.


Sen har det bara blivit teve, middag och ännu mera teve. Borde egentligen vara lite mer fysiskt aktiv, men nä-e... Jag rör ju på mig på jobbet och när jag är hos pållinuttan, då kan jag väl få slappa på vilodagarna? En som är duktig på att ta det lugnt (iaf när hon är trött) är söthjärtat.

Av heroheartdove - 9 november 2015 00:22

Så har hösten, den riktiga, kommit. Blåsigt väder, dis, dimma och regn. Lågt stående sol (när den väl orkar bryta genom molnen) som ger vackra orange toner. Familjen var ute vid stallet igår och underbara hjärtehästen bjöd gossebarnet på en ridtur i vacker höstsol.

Sådana här bilder mår jag bra av och de får mig att glömma allt som känns tungt och jobbigt. Jag borde orka göra så mycket mer, men kommer mig inte för att göra några "upstarts". Emellanåt, lite för ofta, får jag ju dessutom påminna maken om min sjukdom. Liksom, bara för att jag inte är sjukskriven längre så innebär det ju inte att jag blivit helt frisk över en natt, så fungerar det inte. Jag blir fortfarande väldigt matt och trött av förmycket stoj och glam. Barnskrik skär i öronen och jag har svårt för att ta tag i saker. Borde kanske prata med kurator/psykolog, men vet ändå inte riktigt hur en sådan ska kunna hjälpa mig. Nåväl. Det blev vab även i torsdags och fredags, men här i helgen har allt varit bra, vi får se hur det är om några timmar.

Av heroheartdove - 4 november 2015 22:51

Tadaaa! VobbeliVAB med barnet idag. Sova, titta på teve och bygga lego. Får se vad som händer imorgon, grabben är inte jättesjuk och pratade om att ta cykeln till dageriet imorgon. Blir vi hemma tänkte jag i alla fall försöka knuffa bort honom från datorn så att jag kan få iväg lite jobbansökningar, har hittat en hel bunt som faktiskt kan passa.

Av heroheartdove - 3 november 2015 23:16

Nya låtar eller artister på till exempel Svensktoppen brukar man kalla för bubblare och jag undrar om man inte kan kalla Nygårdas fatlagrade julmust för det också? Såg av en händelse den nya musten när jag tog ett varv inne på Kvantum och köpte två flaskor, en lagrad på vanligt ekfat och den andra på fat som tidigare innehållit rom. Båda smakade väldigt bra, men den romlagrade var nog strået vassare ändå.


[Bild]


Zeunerts julmust har varit min klara favorit hittills, den här nya är en allvarlig konkurrent. Tror bestämt att jag ska köpa på mig lite olika sorters julmust och ha en egen liten provning så att jag vet vad jag ska ha hemma på julafton.

Annars då? Lyckats betala alla räkningar och nu ska jag vara extremt strikt med vad jag handlar. Pellets till hästen förstås, men mer inköp av diverse tillbehör behövs definitivt inte! Måste skärpa till mig när det gäller sådant, måste få ekonomin i balans nu. Jag har alltid skött det ekonomiska på ett bra sätt, men det är lätt att hamna snett med kraftigt minskad lön. Visst skulle jag kunna sälja hästen och få en massa pengar (och tid) över, men det är ju hon som får mig att må bra, som hjälpt mig att hålla ihop under de här sjukdomsåren. Jag tror - vet - att om jag bara kan hålla mig på benen nu, få vara frisk, då hamnar livet ganska snart i balans igen.

Våga tro, våga hoppas. Framgången kommer förr eller senare!

Av heroheartdove - 3 november 2015 16:31

Äntligen, nu har jag fått mina nya glasögon. Tjugo procent rabatt på bågar och glas på grund av sölandet, inte illa! Fodralet som hörde till var riktigt riktigt fult så jag köpte till ett kitschigt rosa istället och matchade det med en putsduk till förmån för de rosa tuttarna. Nöjd!

Av heroheartdove - 3 november 2015 13:59

Kompetensutveckling. Snabbkurs hur man hanterar en hysteriskt simpel lådvagnslyft av lådstaplartyp. Jo, men så att... Skriva på att man fattat och sedan aldrig använda prylen. Blir bra det här.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards