Alla inlägg under december 2015

Av heroheartdove - 25 december 2015 01:22

Jul. Skinkan kokade och griljerade jag i tisdags. En riktigt stor och fin skinka blev det i år. Tur att jag lyckades med både spad och grilltid i ugnen. Imponerad av mig själv!

Julafton inleddes vid stallet, mock och foderfix och sedan en liten skrittur med stallkompisarna. Trevligt.

Och när vi ändå är inne på temat häst - har lyckats boka in två träningar nästa vecka! Det ska verkligen bli jättekul och det är riktigt duktiga tränare jag har, en tränarlista som säkert skulle göra en del (häst)folk avundsjuka.

Att jag vill rida för dessa tjejer beror inte på att de är kändisar, utan för att de är duktiga ryttare och duktiga på att förmedla kunskaper. Men visst, att de båda tillhör landets elit inom sportgrenen ser jag förstås som en trevlig bonus.
Efter stallet spurtade jag hem i full fart, fixade till julbordet.

Så blev det äta, Kalle Anka, sömn, paket, mer sömn och teve. Bara liite trött på svärmor...

Av heroheartdove - 24 december 2015 00:35

Jul i vårt hus och ingen julfeeling alls på grund av utebliven snö och kyla. Bläh! Var in till hästkliniken för skoning igår
Fick H2 eftersom H1 hade sjuka barn. H2 skodde bra och bokade ny tid hos honom. Men så blev jag tveksam, hästen var ju så himla fin i benen sist hon lasrades, kanske bäst att fortsätta med H1 ändå? Vinterpjucksen är i alla fall på, så nu lär ju snön garanterat hålla sig borta.

Av heroheartdove - 20 december 2015 19:27

Vaknade rätt tidigt imorse efter en natt i fåtöljen igen, sover rätt bra i den. Körde barnet till mamma strax före åtta och stack sedan iväg till stallet. Mockade, packade foder och red. Hem. Shopping inför jul med maken på lokala stormarknaden. Lokalproducerad julskinka och prinskorv från Almunge Kött, ett litet slakteri just utanför stan med god djurhållning. Zeunerts julmust blev det också, liksom sill, potatis och bakad leverpastej. Hem igen. Vi skulle städa, men jag somnade på soffan... Maken var i alla fall duktig och röjde av kök, mat- och badrum. Och jag plockade undan skräp från bordet i vardagsrummet. Sen blev jag hungrig. Maken åt pulled pork från igår, men jag stack iväg till Ahaan Thai. Där drällde det av folk, men efter en dryg kvarts väntan kunde jag åka hem med en portion fläsk med bambu och ostronsås. Extra stark. Jättegott.

Och så har jag äntligen lyckats boka en träning för en nygammal tränare. Jag red för Jeanna för så där fyra-fem år sedan och trivdes bra med henne. Nu rider jag ju för Emilie, men ny input är alltid bra och därför har jag nu bokat in Jeanna igen. Dock är det dubbelt så dyrt att rida för henne jämfört med Emilie, så det lär ju inte bli lektioner varje vecka precis. Men förhoppningen är väl att kunna rida för var och en av dem var sjätte vecka och på så vis få träna var tredje. Good plan!

Av heroheartdove - 19 december 2015 20:05

Naturligtvis glömde jag att lägga in en bild på den senaste glöggen jag just provat...

Av heroheartdove - 19 december 2015 20:02

Glöggen heter Blossa! Blossa har blivit riktigt stort inom gläggsortimentet, standard är väl röd och vit lättglögg och motsvarande statkvinsglögg. Sedan släpper de inför varje säsong en årgångsvariant med diverse mer eller mindre konstiga smaker. Jag tycker nog att glögg är lite väl sött och sliskigt, men tycker samtidigt att man ska dricka det några gånger per julsäsong.

Av heroheartdove - 18 december 2015 23:57

Dagens telefonsamtal med läkaren gick precis så illa som jag befarat. Är enormt nedstämd och orkar inte ens skriva om det här.

Av heroheartdove - 17 december 2015 01:35

Väldig huvudvärk i tisdags, men den släppte när jag fått i mig middag. Äter inte helt regelbundet nu när jag är hemma om dagarna, men inser att jag måste bli bättre på det. Så efter stallet igår morse for jag till Kvantum. Köpte picadeli-sallad med räkor och falafel samt mozzarella smaksatt med basilika.

Till middag blev det pizza och panerad fisk från Shima via Onlinepizza. Så jäkla gott och vad mätt man blev då! Har ordentligt med lunch till senare idag.

Och nu borde jag sova, men ska bara lösa lite korsord... Blir i alla fall teve-fåtöljen igen. Provade sängen natten som var, men hostade mest hela tiden. Får bli sittande sovställning ytterligare ett tag.

Av heroheartdove - 15 december 2015 09:17

Piffat naglarna igen. Filade som tusan igår kväll så att endast tipparna och typ knappt hälften av akrylen var kvar. Idag la jag på nytt material och det blev riktigt bra. Det är drygt en vecka kvar till julafton, lär få göra en ny rebalansering till dess, får hoppas det blir lika bra då.

Livet annars känns inte så jäklans balanserat. Är konstant trött trots att jag sover massor. Är lagom aktiv, lämnar barn, fixar hund och häst, men efter det är jag helt slut och det finns absolut inte någon energi till att göra något mer fysiskt ansträngande. Extremt ljudkänslig också, tevesoundet klarar jag, men stök från barn och make skär som knivar i öronen. Telefonavstämning med läkaren på fredag. Nervös. Jag behöver (mycket) mer tid för återhämtning, frågan är om han förstår det? Det är absolut inte så att jag njuter av att gå runt hemma om dagarna och ser det som någon sorts semester. Jag vill jobba, men jag vill också må bra. Känna att jag har en bra balans mellan jobb, familjeliv och fritid, det har jag inte idag.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards