Alla inlägg under december 2015

Av heroheartdove - 15 december 2015 00:53

Ska strax sova, blir fåtöljen igen, det funkar verkligen inte att ligga ner. Var tvungen att lösa klart Storkrysset, lyckades, och känner mig så himla duktig. Visst, lite googlehjälp, men mest för att få mina egna gissningar och svar bekräftade, inte för att aktivt söka efter "facit".

Av heroheartdove - 14 december 2015 18:00

Vi har haft lussefirande på dagis och traditionsenligt julbord med stallkompisarna. Inte köpte några julklappar, men kikat och planerat lite. Ingen snö ännu, men imorse var det i alla fall ganska kallt, närmare tio minusgrader. Nu hoppas jag på fortsatt kyla, men har för mig att det ska bli varmgrader på torsdag igen. Tråååkigt, jag gillar ju kyla, precis som mina underbara djur.

Av heroheartdove - 11 december 2015 23:49

Förbannade envisa hosta! Har sovit två nätter sittandes i teve-fåtöljen och det funkar faktiskt rätt bra. Nu är det dags för ännu en natt, sällskap har jag av Lill-snottran som ligger i soffan. Och isbjörnen förstås.

Av heroheartdove - 10 december 2015 23:57

Nobeldagen. Förr tittade jag alltid på prisutdelningen i Blå Hallen och banketten i Stadshuset, nu har jag inte sett något alls. Men nog är dynamit-Albert värd att fira med pompa och ståt?!

Sov sittandes i teve-fåtöljen i natt, fungerade bra, då höll sig slemmet på plats nere i lungorna och halkade inte omkring okontrollerat. Halvslumrade även efter att jag lämnat barnet på dagis och pallrade mig sedan iväg till stallet. Skittrist väder idag, grått, blev liksom aldrig ljust någon gång. Blåste dessutom som sjutton och så regn på det. Bläh. Hade tänkt rida ut idag, men det fick bli ridhuset i alla fall.

Hemma vid fem igen. Maken stack iväg för ett nytt försök hos Ahaan Thai. Månadsdag för oss idag och firade det med mat som de lyckats krydda på rätt sätt denna gång. Så ända in i bomben gott!

Av heroheartdove - 7 december 2015 23:58

Lätt febrig, frusen. Förkyld, halsont. Hes, raspigt sexig röst. Jättebra då att rida två hästar både igår och idag...

Jullunch på jobbet på onsdag. Jag har anmält mig, men får se hur det blir, mår jag allt för dåligt har jag ingen lust att åka. Eller, det har jag egentligen inte annars heller, men lite gratis mat kan man ju alltid snylta av. Och på söndag, Luciadagen, då har stallvärden bjudit in till det traditionella julbordet med alla hästägare. Skulle egentligen vilja gå på nåt "privat" julbord också, alltså med familjen, men det är ju så satans dyrt! När mamma fyllde sjuttio bjöd hon ut oss och när hon och pappa fyllde sextiofem respektive sjuttio då bjöd jag och maken ut dem. Den gamla goda tiden utan barn och depression, innan den skrala ekonomin. Nåväl. Julafton firar vi i alla fall hemma hos oss igen. Skönt att slippa dra iväg med en massa prylar. Mamma och jag hjälps åt med matförberedelserna medan svärmor bara lär sitta och gnälla.

Av heroheartdove - 5 december 2015 23:25

Efter att jag svullat i mig thaiwok tog jag kringelkrokig väg hemåt. Stannade till vid blåsiga pulkabackar och luftade hunden innan automatisk biltvätt och dieselpåfyllning. Shoppade sushi och var in på lokala icabutiken. Där köpte jag en korsordstidning, tipp-ex, en förpackning cornetto mini och tio 33cl-flaskor cola. Hemma fyra timmar efter att vi åkte. Fixade med adventsbelysningen ute, blev jättebra!

Tömde sedan diskmaskinen på ren disk och fyllde upp den med lortig och körde igång den. Diskade en del för hand samt torkade av spis och arbetsbänk. Men ytan till vänster får maken fixa.

Belönade mig själv med mumsig sushi (matkoma deluxe) och dvd innan promenad i mörkret med söthjärtat.

Sedan blev det ännu mera dvd, plocka ihop papper och annat stök innan jag piffade till naglarna. Mutade hunden med ett Pedigree Jumbone också.

Nu är det teve som gäller, samt korsord. Lill-snottran sover i soffan - livsnjutare.

Imorgon sedvanliga stallsysslor plus ridning av två hästar innan det är dags att hämta upp barn och make. Tillbaka till verkligheten.

Av heroheartdove - 5 december 2015 12:50

Efter gårdagens misslyckade matupplevelse for jag till Stinsens Galleria i Häggvik - Sollentuna för lite lunch. Spicey Bangkok, så himla gott, älskar det! Perfekt wokad biff, ordentlig kryddning med rätt hetta, fina grönsaker, fräsch sallad och avångat jasminris. Kan det bli bättre?

Jag tänker unna mig en femtonbitars sushi till middag, naturligtvis från Ayakos. Lax, maki, avokado. Om de inte klantar sig kommer dagens mat att vara fulländad. För det är jag värd!

Av heroheartdove - 4 december 2015 22:14

Men bjäff, nu är jag sur! Gräsänka över helgen och for till thaistället för att hämta mumsig mat för fredagsfrossa. Beställde två wokrätter för att kunna svulla lite extra. Sa också till om extra stark kryddning, men där gick nåt på tok i kommunikationen. När jag kommit hem, vrålhungrig och trött, insåg jag att maten var helt smaklös. Uäh! Jag har planerat för sushi imorgon kväll, men undrar om jag inte måste åka till Stinsen och äta lite Spicey Bangkok till lunch. Eller, man kanske kan ta med hem?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards