Alla inlägg under december 2015

Av heroheartdove - 3 december 2015 23:15

I elfte timmen lyckades jag till slut betala denna månads utgifter. Fick igenom ett tilläggslån på ett befintligt privatlån, så ingen skum ockerränta. Jag har även provat att söka om utvidgning av ett annat privatlån och går det igenom så kommer ekonomin att bli stabil i ett nafs. Håller tummarna!

Annars då? Vaknade med taggtråd i halsen och feber idag. Lyckades få iväg barnet utan allt för mycket bök och sov sedan några timmar till. Uträttade några ärenden och landade sedan framför teven, fåtöljen börjar bli sliten...

Av heroheartdove - 2 december 2015 21:58

Somnade sent inatt och vaknade på tok för tidigt imorse. Nyduschad, hårtillpiffad och datoriserad till klockan kvart i sju. Lyckades få upp motsträvig unge med hjälp av Bamses miniboksadventskalender (typ världens längsta ord) och sockerbitar. Efter att ha lämnat honom på dagis for jag hem, satte mig i teve-fåtöljen och somnade. Mamma hämtade upp mig vid elva, vi var till köpcentret för lunch och julklappsinköp. Det blev två hårda paket till barnet, ett litet halvmjukt paket till maken och ett större mjukt paket till mig. Och naturligtvis sushi till lunch, kul att mamma också äter det nu!

Sedan landade jag i teve-fåtöljen igen. Funderade på att knalla iväg och möta upp maken efter jobbet, men bangade ur, trött. Jag blir verkligen helt slut så fort jag gör något ansträngande. Det gäller att jag lär mig att prioritera under den här akuta perioden så att jag har ork till måste-aktiviteterna. Det är otroligt hur fort jag rasat tillbaka till stadiet utan energi och motivation och där jag sover för jämnan. Hur som helst, jag höll mig i alla fall vaken i fåtöljen under eftermiddagen. Löste korsord och tittade på teve. Så gott det nu gick, söta hunden tror att hon är genomskinlig.

Sedan kom barnet hem med buller och bång, jag tvingas åter påminna maken om min sjukdom, så himla trist. Åt bruna bönor och fläsk till middag, bara jag dock eftersom de andra inte gillar det, de åt spagetti och köttfärssås. Efter maten kom barnet på att han ville julpynta, så vi plockade upp granen och klädde den. En julstjärna hängdes också upp, efter önskemål i barnets fönster.

På fredag åker barn och make med onkel upp till svärmor, jag stannar (förstås) hemma. Ska bli så skönt att få vara helt själv en helg igen, behöver verkligen det. Inget inplanerat, men blir väl en del stall antar jag. Och så tänker jag äta hämtmat från Ahaan Thai igen. Kanske blir det en jätteportion sushi från Ayakos också!

Av heroheartdove - 1 december 2015 21:29

Jag ska ju vila och ta det lugnt, men lyckas inte alltid med det. Barnet var krångligt imorse, men jag fick iväg honom till slut. Stack till stallet sedan. Släppte ut hästen, mockade och pratade med stallvärden som kommit hem från sin semesterresa. Sedan koppla på släpet och ut till kompis en bra bit ute på landsbygden. Åkte en extra sväng över stan för att lämna in den sadel som skulle returneras. Hos kompisen drack vi glögg och åt peppisar, tittade på lurviga hästar och lastade in sex balar hö á 15 kilo. Hem. For lantisvägen och stannade vid Konsum i uppväxtorten där jag köpte picadeli-sallad. Färsk bladspenat, mozzarella, räkor och kräftor. Mums! Kände med tiggaren utanför och gav honom två hyfsat släta tjugor. Han blev jätteglad. Tillbaka vid stallet vid typ elva. Satte mig i fikarummet för lunch innan jag gjorde klart med foder åt hästen. Tog in den sedan, helklippte och red. Prat med folk mest hela tiden. Hem. Däckade i fåtöljen. Lite sur på maken som inte börjat alls med middagen. Slängde ihop potatismos och köttbullar i ett nafs. Somnade sedan framför teven. Vaknat. Fortfarande trött, ligger i sängen och mobilfipplar. Ska träffa mamma imorgon.

Av heroheartdove - 1 december 2015 00:19

Typ. Stormen Gnorm, eller var det Gorm, drog in över södra landet igår natt = kaos eftersom landet i vanlig ordning inte är förberett för sånt. Strax söder om mitten av landet fick vi bara lite fruset snöslabb, helt värdo. Massor av bilar i dikena eftersom folk i vanlig ordning blir lika överraskade av halkan varje år.

Jag trotsade vädret och drog iväg till Norrviken, typ tredje gången på lika många veckor. Hämtade upp en sadel som visade sig sitta som en smäck på knubbsälen. Behåller denna och skickar tillbaka den andra.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards