Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

prio the family

Av heroheartdove - 24 januari 2016 23:50

Upp tidigt imorse för att lite oplanerat släppa ut ett gäng hästar. Hade en "nybörjare" (dvs nyinflyttad) med mig så slapp göra allt själv. Tog väl knappt en timme att få ut alla och sopa av i stallen. Mockade och gjorde foder åt min egen häst och mockade åt hoppilotens. Hon skulle åka ut på eftermiddagen för att hoppa med båda hästarna så hon fick fixa foder åt sin häst då. Promenerade en sväng med hunden också och var hemma till strax före halv elva. Tvättade håret, första gången sedan färgningen. Nytt schampo/balsam också, från Schwarzkopf. Har haft från Kérastase (så jävla dyrt), L'ANZA (bra, men bättre finns) och L'Oréal (helt okej). Får se hur det här nya verkar. Efter premiärtvätten kan jag säga att det släppte en del färg vid schamponeringen, men såg bättre ut när balsamet sköljdes ur. Jo, haft ett schampo från Paul Mitchell också, men det var hur jäkla dåligt som helst. Nåväl. Efter hårtvätt och hårstayling (jag ÄLSKAR min plattång från GA.MA !) for familyn iväg. Lunch och shopping på Ikea. Jag åt en räkmacka med pyttelite (mjölkbaserad antar jag) skagenröra. Lyxade med en mjölk- och glutenfri kladdkaka efteråt. Fick en aning ont i magen, men inte som i tisdags.

Vi shoppade servetter, en värmeljushållare, värmeljus och måttsats till köket. Cubus sedan. Eftersom jag drabbats av musklåda funkar inte mina jobbyxor så bra och därför var jag in på Cubus och köpte mig ett par mörkblåa mjukisbyxor. De hade rabatt på trosor också så jag passade på och köpte sex par sådana också. Sist av allt Citygross. Handlade middagsmat, frysta bär och risbaserad glass. Helt okej smak, men lite klåda. Typ av emulgeringsmedel var inte superspecificerat, men efter att ha luskat runt lite misstänker jag att den innehöll guarkärnmjöl (E412). Det är en baljväxt som påminner om soja och det är inte ovanligt att sojaallergiker även är intoleranta mot detta, så nu blir det till att lusläsa alla innehållsförteckningar plus att jag väl får ladda ner en E-nummerlista. Jävla krångel! Det var i alla fall trevligt att spendera flera timmar med familyn och efter att ha tjafsat (femochetthalvtårstrots?) innan vi kom iväg hemifrån så skötte sig gossebarnet jättebra.

Nu laddar jag för ny arbetsvecka, sista som jag gör 50% och det känns faktiskt rätt okej att veta att det snart är dags för 75% jobb. Gäller bara att försäkringskassan pröjsar ut lite sjuklön.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards