Alla inlägg under februari 2016

Av heroheartdove - 5 februari 2016 00:14

Sedan över ett års tid, säkert längre, sover jag alltid med mjukisdjur i sängen. Och då menar jag inte min lurviga hund eller hårige make, utan just mjukisdjur avsedda för ...eh... barn...! En mjuk och gosig isbjörn snurrar runt med mig i sängen, har den i famnen, och sedan vistelsen vid Kolmården så sitter "Stora Apan" varje natt bredvid min huvudkudde. Men en vit isbjörn som det gosas med varje kväll och natt håller sig inte fräsch hur länge som helst och nu kände jag att det var dags för ett bad. Men Stora Apan ska ju sitta vid mitt huvud, vad göra? Jo, låna "Lilla Apan" som vikarie!


Och så bara MÅSTE jag lägga in en öronbild med en fantastiskt fin solnedgång i horisonten som bakgrund. Jag saknar snön, men klara kyliga dagar ger underbara kvällsfärger.

Av heroheartdove - 2 februari 2016 23:49

Började med jättefin soluppgång på väg till jobbet. Hade inga bilar runt omkring mig så vågade mig på att fotografera lite.


Jobb! Nu uppe i 75% klockan 8-14:45 och det flöt faktiskt riktigt bra. Ringde FK mitt i och de (min personliga handläggare) var riktigt jäkla vedervärdig. Fy satan! Tänker inte dra allt, men h*n låter lovade att beslut angående min sjukpenning skulle tas idag och att h*n då skulle göra utbetalningen direkt. När utbetalningar från FK är på gång får jag sms så jag förväntade mig ett under dagen, men...

Nåväl. Drog iväg till stallet så fort jag kommit hem och bytt kläder. Åkte hemifrån halv fyra och efter mock, foderfix, ridning och persedelvård klev jag in genom ytterdörren hemma igen klockan fem minuter över sex. Jag kan minsann vara snabb och effektiv emellanåt!

Av heroheartdove - 1 februari 2016 22:38

Inte en tillstymmelse till några pengar. Måste få fatt i min personliga handläggare och höra om de kan snabba på handläggandet och utbetalningen för nu har jag verkligen inga pengar alls. Stoppa huvudet under täcket och skita i räkningarna funkar liksom inte. Hankar mig fram så gott det går och försöker ta vara på de goda stunder som erbjuds. Som igår, trevlig samvaro i stallet med familyn och stallkompisar.


Men fick ta en karens idag för jag sov helt uselt i natt. Efter att ha baxat iväg ungen till dagis blev det sömn i teve-fåtöljen. Den förberedda lunchen slank ner också. Provade lite nytt till den sedvanliga salladsmixen och paprikan: kokt skivat ägg samt falafel. Helt vansinnigt gott!


När maken kommit hem stack jag till stallet. Fick mocka med hästskrället i boxen och det gick ju rätt bra. Hade jag jobbat på som jag skulle och inte babblat med folk hade jag varit hemma efter en dryg timme, nu tog det lite längre tid. Hade lite lovat att fixa köttfärssås till middag så trots att jag blev lite sen hem så ställde jag mig lydigt vid spisen och gjorde iordning middagen.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards