Alla inlägg under mars 2016

Av heroheartdove - 20 mars 2016 22:04

Idag firar maken och jag sexårig bröllopsdag. Sex år! Tänk vad åren går! Vi har verkligen hunnit med mycket under den här tiden. Och för sex år sedan var vädret mycket bättre. Det är ju även vårdagjämningen idag, men vår...? Näh. För sex år sedan sken solen och man kunde känna att våren var i antågande. Idag, snöblandat regn med en temp runt nollan. Hu!

Idag spenderade maken och jag dagen på varsitt håll. Maken och barn var inbjudna på kalas vid Leos Lekland och jag tillbringade några timmar med hjärtehästen. Gemensam hämtmiddag med mat från Ahaan Thai.

Lite lagom sovmorgon igår och sedan la jag lite ny rödfärg i håret. Tycker glansen försvunnit rätt fort, använder färganpassat schampo som håller kvar färgen rätt bra, men vet inte varför det blivit så dassigt. Nåväl, en om med illröd färginpackning, lite olja och plattång... Tadaaa!


Sen hade vi dock familjedag med lunch på Ken's i Gottsunda Centrum. Vi hade tänkt kolla efter kläder till lillgrabben där också, men dåligt butiksutbud, vi for mot kända marker istället.


Gränby Centrum! Blev en fleecefodrad softshelljacka och keps på H&m och tre par skodon från Skopunkten. Jag gillar "ta tre betala för två"!


Av heroheartdove - 17 mars 2016 21:30

Jag tror att jag haft den här rubriken förut, men den tål att upprepas. Favvodrinken nummer ett! Fått ett nytt recept från en facebook-vän, tur att vi åker på kryssning om en vecka, behöver köpa mörk rom!

kokossocker
muscavadosocker
mörk rom
2 st limefrukter
krossad is
.

Av heroheartdove - 15 mars 2016 23:31

Av heroheartdove - 12 mars 2016 23:34

2006 slog lille Frans igenom som liten plutt när han sjöng sin hyllningslåt till Zlatan Ibrahimovic - Who's da man? Nu har han som sjuttonåring vunnit den svenska mellon och får representera Sverige i Eurovision Song Contest den fjortonde maj i Globen. Mumsmums gick ju och vann hela tjofadderittan förra året och jag tror nog att Frans kan gå hem hos de europeiska tittarna.

Av heroheartdove - 12 mars 2016 23:20

Gary Sinise, Eddie Cahill and friend's goofing around. Sort of...

Av heroheartdove - 12 mars 2016 01:44

Jahaja, vilket jäkla antiklimax i torsdags! Det skulle ha varit träning på hemmaplan för Emilie så jag stack lite tidigare från jobbet för att hinna med. Hade just köpt mat på Burger King för att äta i bilen på väg till stallet när jag fick sms från stallvärden att träningen var inställd pga tränarens trasiga bil. Ny träning den sjunde april och just som jag bekräftade att jag kunde vara med då fick jag ett FB-meddelande från Emilie. Hon erbjöd att jag kunde komma hem till henne istället (i torsdags alltså) så jag sa förstås ja och spurtade ut till stallet. Yeah, träning ändå liksom. Eller inte... För jag hakade på Västeråsar'n och insåg att bromsarna låst sig. Lyckades släpa med mig släpet till stallbacken och där står det nu. Fan också, så det bidde ändå ingen träning.

Igår ledig dag. Gjorde det nödvändiga i stallet, men vände ryggen åt transporten. Umpis fick hämta barnet från dageriet och maken och jag traskade ner på stan. Jimmy Carr på UKK. Vi började med en mumsig plockbuffé i restaurangen där vi fick kunglig VIP-service, blev bjudna på varsitt glas bubbel av Vickan som jobbade under kvällen som eventvärd.


Sedan njöt vi av den brittiske stå-uppkomikern Jimmy Carr. Mestadels mycket bra och många skratt. Och jag hängde med i engelskan i princip hela tiden. Kan mer än jag tror!

Jättekul att få se honom live i alla fall. Ska nog försöka hålla koll och se om fler utländska "idoler" dyker upp. En dröm vore ju att få se Michael McIntyre, men jag har ingen aning om han turnerar utomlands. Eller ska man dra över till England och se honom?

Hur som helst. Blir stallet om några timmar. Maken (som fyller år idag) ska få åla in under släpet för att fixa till bromsvajrarna medan jag fixar stallet och rider. Sedan till mamsen och hennes sambo och gossebarnet. Blir kvar där ända till imorgon söndag för ikväll är det mellofinal! Jag hejar på Kizunguzungu, eller vad den nu hette. Yrsel på swahili med saraha.

Och Funny Business, namnet på Jimmy Carr's show förstås!

Av heroheartdove - 9 mars 2016 22:22

För någon dryg vecka sedan avled den gotländska artisten Josefin Nilsson. En minnessida har skapats på Facebook och där hittade jag följande:

Så otroligt sant. Och det visar på att det är helt okej att låta tårarna flöda.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards