Alla inlägg under mars 2016

Av heroheartdove - 8 mars 2016 22:22

Sicken bra dag att fylla år på! Thaimat till middag och italiensk dessert. Gjorde en komjölksfri tiramisu, en variant av triflen som jag brukar göra. Skippade grädden helt och bytte ut mascarponen mot ricotta. Söta med florsocker, blev ju som "ice-frosting" som man har på cupcakes. Och så kakao förstås. Såg till att marmorera smeten när jag hällde upp den, doppade ladyfingers i kaffe och tryckte fast dem. Blev gott!

Av heroheartdove - 7 mars 2016 23:59

Så häftig bild! Snodd från Facebook och visar en flygande uggla, men i ögonblicket då vingarna ligger mot kroppen, inte i klassisk pose där man ser fulla vingbredden. Lite kul faktiskt!

Sen lägger jag in en tjatig bild på Lill-snottran...


...och på lite godis från Lindt's Lindor. Lime, kokos och mörk choklad.

Av heroheartdove - 6 mars 2016 20:32

Nej till
- komjölksprotein
- soja
- gluten

Ja till
- protein
- lchf
.

Av heroheartdove - 3 mars 2016 17:29


Så sant. Jag försöker undvika diskussioner med personer som jag vet inte vill förstå det jag säger eller som jag vet att de bara vill ha "medhåll" på sin egen sanning. Men ibland kan jag inte låta bli, vissa skriver rena sakfel som sanningar och då kan jag inte hålla mig.

Av heroheartdove - 2 mars 2016 19:25

Dåligt med sömn i natt också, låg och läste gamla blogginlägg som handlade om Stina. Ett sätt att sörja, tror jag. Fortfarande overkligt och ofattbart, men att det hänt börjar ändå sjunka in på något sätt.

Lämnade barnet på dagis och ägnade sedan förmiddagen åt att försöka lösa det ekonomiska krisläget. Kollapsade kring lunch, men så hörde mamma av sig och tyckte vi kunde ta en fika. Och det kan man väl få göra trots lite lagom sjuka? Blev en cappuccino med kokosmjölk på nya Starbucks med en chokladcookie till. Sedan lite snabb shopping på Flash (jeans till mig) och H&M (sockor till mig o barnet) innan jag for hem för mys med Lill-snottran.

Av heroheartdove - 1 mars 2016 22:56

Det gäller att passa på, lite gratisgrejer är alltid kul att få. I påsen som anlände idag fanns lite gottis från foderföretaget St Hippolyt, kulspetspenna från Pikeur/Eskadron, två provprodukter från Leovet samt en infofolder från Cavalor. Framför allt provgrejerna från Leovet gillar jag, perfekta att ha med vid tävling och träning. Att Leovet dessutom är mitt nya favoritmärke när det gäller hästvård gör inte saken sämre.

Den knalligt blåa västen satt perfekt, men tyvärr hade de packat ner fel schabrak, jag hoppas det jag vill ha finns kvar så jag bara kan byta, annars blir det bara en retur av det felaktiga.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards