Alla inlägg under april 2016

Av heroheartdove - 10 april 2016 00:51

Ingen rast, ingen ro. Full rulle, kanelbulle. Fotografera hästar vid dressyr, kolla på hopphästar. Lill-snottran med i ösregn. Lek med Leo på leklandet. Middag och ännu mera lek. Trasig stortå och till slut lite mys.

Av heroheartdove - 9 april 2016 01:36

Under den senaste veckan har jag gått och varit lite småsur över en del mer eller mindre triviala saker. Typ löjligt meddelande från stallvärden på "vita tavlan". Det var allmänt riktat, men underförstått så gällde det mig. Ja, men ta det med mig direkt då?! Törs hen inte det? Nu tar jag inte åt mig, vet att jag gör rätt och där med har ryggen fri, men så onödigt. Pratade med en stallkompis om värden. Kom fram till att värden ju är bra på många sätt, men att det emellanåt känns som att hen egentligen tycker att det är jobbigt med inackorderingar.

Och så en tramsig kommentar från en annan stallkompis, om hästarnas sexuella drifter typ. OCK? Vad kan jag göra åt det då? Det är ju av deras natur att reagera på vissa dofter.

För att inte tala om en arbetskamrat som är så jävlans skenheligt övertrevlig, men som jag vet kan snedtända och vara helt rabiat. Jag säger HEJ och svarar på tilltal av artighet, men mer vill jag inte ha med personen att göra. Jag har själv stått i vägen vid en explosion och försöker att undvika personen så gott det går.

Egentligen går jag inte och irriterar mig hela tiden, kan släppa sånt här rätt snabbt bara det att det blev lite väl mycket på en gång.

Men idag blev det en trevlig uteritt med fd hoppiloten. Jag har undrat om hen surat efter att jag plockat in en än tidigare pilot på hästen, men idag kändes det inte så. Vi pladdrade på om allt möjligt och det kändes precis som vanligt. Skönt.

Själv taggar jag ner efter söndagens tävling. Hade ju tänkt tagga om till ny dressyrtävling på lördag om en vecka, men taggar ner och satsar på lite enklare program i slutet av maj. Istället taggar vi för hopptävlingar en period nu, det ska bli roligt.

Och så har jag äntligen kommit mig för att plocka fram stora systemkameran igen! Jag har ju fotat väldigt mycket under några år, men i samband med min andra depressionskrasch dog motivationen helt och jag har knappt rört kameran de senaste två åren. Nu har jag en planerad fotosession i mitten av maj och dessutom tänkte jag sticka iväg en sväng senare idag för att fotografera vid de tävlingar som jag var vid just innan min krasch. När jag tänker efter så var det i princip det senaste större uppdrag som jag hade. Blir som lite omstart då att åka dit igen även om det inte är som officiell tävlingsfotograf denna gång.

Av heroheartdove - 3 april 2016 23:34

Bedömningstävling... Uppvärmningen blev lite så där, alldeles för stor yta så jag och stora fyrbeningen gled bara runt lite hur som helst. Fick inte djuret att fokusera helt på mig och vi fick poäng som vi förtjänade, det vill säga väldigt låga. Men nån måste ju komma sist också! Får tagga om till ny tävling om två veckor.

Jag var lite tveksam till min outfit med svart kavaj, svarta byxor och bruna stövlar. Inom vår tävlingsgren är det absolut vanligast med vita byxor och svarta stövlar till den svarta kavajen. Men mina vita byxor (3par) har alla krympt i garderoben och även de svarta (supersnygga) stövlarna har blivit lite väl trånga (Hej blodsnörp i benet, typ!). Så en annorlunda outfit idag, men klart okej ändå. Ser faktiskt inte så pjåkigt ut alls! Jag kör på så här tills jag 1) bantat ner mig , eller 2) har råd att köpa nya vita brallor.

Fast eftersom den här looken mottogs så väl kör jag på så här tills vidare, kändes mycket bättre än med kritvitt (som ändå snabbt blev solkigt).

Borde tagga för jobb imorgon också, men... Ska jag vara realist så är det vettigast att vara hemma imorgon. Lämna barnet på dagis för att sedan knoppar en liten stund, städa undan den enorma klädhögen på sängen, duscha och tvätta håret. För maken har fridag på tisdag så då kan vi lämna barnet tillsammans innan jag sticker till jobbet, mycket mer troligt att jag slipper stressa och därmed ha ork att stöka med barnet och åka till jobbet.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards