Alla inlägg under juni 2016

Av heroheartdove - 21 juni 2016 23:30

Safaricamp i den afrikanska bushen. Typ.


Vi bor mysigt i tält. Hade tur så vi fick ett jättetält med fyra sängar = ingen behövde sova på endast liggunderlag.


Savannen ligger bara några meter från tältbyn och vi har fri uppsikt över zebror, gnuer och olika antiloper.


Specialbesök i lejonkulan och savannstallet också, kul att få komma lite "bakom" staketen.


Grillat korv, kyckling och hamburgare till middag. Avslutade med marshmallows!

Av heroheartdove - 20 juni 2016 23:26

Semester! For med hästen hem till bästa tränaren för träning. Mycket bra jobb idag, det är så kul att rida just nu! Nya resegrimman är riktigt snygg och lädret i över förväntan bra kvalité.


Lämnade sedan hunden hos mamma för imorgon sticker familjen iväg till Kolmården. For hem där barn och make var i full färd med att grilla korv. Och sedan EM-fotboll samtidigt som jag piffade till naglarna. Jag gjorde en rebalansering förra veckan och la då på "mega white" akryl på tipparna, men det blev inte så bra. Jag fick det inte så tunt som jag önskat och dessutom blev kanten mellan den vita tippen och nagelbädden alldeles för skarp. Lyckades karva av akrylen igår och nu fixade jag till naglarna igen. På med nya förlängningstippar och sedan la jag på "soft white" akryl längst fram. NU blev det bra. Riktigt BRA! Körde på med klar akryl på nagelbäddarna och ändå blev gränsen mellan vitt och naturligt precis lagom. Bästa försöket hittills!

Av heroheartdove - 18 juni 2016 22:52

Rör ihop
100 g smält smör
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl strösocker
2 st ägg

Häll ut i avlång bakform, strö över bär i en sträng i mitten. Grädda i ugn 200 grader 5-10 minuter tills smeten är fast. Servera ljummen med glass eller grädde.
.

Av heroheartdove - 18 juni 2016 20:31

Sverige möter Italien i sin sista gruppspelsmatch och även om Zlatan kommer loss så tror jag inte de har någon chans mot italienarna. Eller att överhuvudtaget gå vidare till slutspelet.

Av heroheartdove - 18 juni 2016 01:44

Lill-snottran retas med husse. När husse är uppe och stolpar omkring, eller sitter någon annanstans än i soffan, då ligger hon så snällt och mysigt i skinnfåtöljen (eller i mitt knä). Men när husse gör sig redo för att inta vågrätt läge i soffan, då minsann är hon blixtsnabb och lägger sig före honom där. Igår kväll tröttnade husse på vovvans bus och använde helt sonika henne som huvudkudde. Missnöjd hund! Såg irriterad ut. Muttrade irriterat. Blängde surt. Till slut hasade hon ner på golvet.

Av heroheartdove - 17 juni 2016 22:08

Känner mig trött, lat och bekväm.

Inplanerad tävling imorgon, men nej. Jag tar en sovmorgon istället.

Av heroheartdove - 16 juni 2016 19:30

Besök hos arbetsterapin igen. Tummetott mår bättre så jag fick ut ett nytt stöd att börja variera med. Det ger fortfarande ett ganska gott stöd, men tummen blir inte helt låst utan kan flexa en aning. Avstämning per telefon i mitten av augusti.


Och så har jag äntligen fått hämta ut en drös hästtillbehör. Hann inte med att prova idag, får göra det imorgon. Frågan är hur? Jobb? Eller sjuk hela veckan? Är ju rätt trött och matt fortfarande.

Har möte och workshop med jobbcoachen imorgon, men har inte förberett något alls, inte haft någon ork. Kanske borde skippa jobbet imorgon och istället pyssla lite hemma?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards