Alla inlägg under juni 2016

Av heroheartdove - 9 juni 2016 23:24

Intervju hos en kandidatansvarig (rekryterare alltså) hos Proffice idag. Jag tyckte det gick bra. Rekryteraren var väl påläst om mig och vi gick igenom det cv som hon redan hade. Berättade mer utförligt om varje punkt och naturligtvis mer om mig själv som yrkesperson och privat. Exakt fyrtio minuter pratade vi, just den tidsåtgång jag själv räknat med. Knallade en bit hemåt och plockades upp på vägen av maken och barnet. Sedan var vi till köpcentret och åt middag, pannkakor med sylt och grädde till barnet, foccacia och sallad för maken och mig. Kulglass i våffla efteråt, proppmätt!


Sedan fick barnet härja runt i lekhörnan en stund medan jag tittade på och maken var in på Clas Ohlson och köpte ett skjutmått åt mig. Fina presenter vi ger varandra, han hade fått en liten flaska handkräm av mig tidigare.


Lite teve när vi kommit hem och nu sängen. Blev en rätt bra dag trots uteblivet jobb. Sov så värdelöst i natt så ingen idé att jobba. Knopsade en stund på förmiddagen och piffade sedan till mig inför intervjun. Hann med en kort runda på stan också, inte ofta det händer.

Av heroheartdove - 8 juni 2016 23:51

Det kan tyckas knasigt att löpande under året betala för mycket i skatt, särskilt som ekonomin är rätt skral, men det är ju fantastiskt kul att "få" lite pengar lagom till sommaren. I år var det heller inte någon pluttsumma som trillade in utan närmare 15 papp, riktigt najs! Naturligtvis har jag satt sprätt på en del, nödvändiga hästtillbehör typ. Ska även köpa strö för 2500 kronor och är sugen på mjuka, stretchiga sadelgjordar till hästen igen. Har haft det förut, men sålde då jag inte tyckte de gjorde så mycket under, men hästen har blivit sur vid sadling igen så lite nytta gjorde de nog ändå. Synd att jag är så snabb på att sälja saker... Har i alla fall mailat en butik och frågat efter lite rabatt om jag köper båda gjordarna samtidigt. Nå. Borde betala av lite lån och krediter också, får se hur jag lyckas fördela pengarna.

Idkat byteshandel också. Hästvän fick fyra liter pälsglans i utbyte mot en liter ukrainsk vodka och en grillmiddag. Vodkan var riktigt bra!

Av heroheartdove - 6 juni 2016 22:48

För exakt nitton år sedan tog jag studenten och idag var det samma fina väder som då, idel solsken och värme.

Skjuts ner på stan av maken vid halv elva. Traskade in på Pressbyrån för inköp av frukost - oatlydryck, pepsi max och toscabulle. Tog med mig fikat och satte mig i solen vid frisörsalongens uteplats.


Sedan frisering, ingen större förändring mer än att det var en ny frisörska som höll i saxen. Och nog så stort egentligen, jag har gått hos samma frisör i typ sexton år (med undantag för några få klippningar när hon varit barnledig). Men det är bökigt att hinna åka ner på stan på vardagarna efter jobbet och jag tror att både hon och jag känner någon sorts slentriantråk med mitt hår, så dags för förnyelse! Idag fick hennes kollega hålla i saxen och resultatet kändes bra, ett skarpare V än förut och dessutom lite prat om framtida färgningar. För övrigt kändes det också väldigt bra med "skvallerpratet" också. Personkemi, nog så viktigt! Dagens nya frisörska kommer att byta salong från och med juli till en som ligger mer eller mindre nästgårds från var jag bor och det var också delvis därför som jag genomförde bytet nu, blir så mycket lättare att planera in klipp och färg i mitt fullspäckade schema.


Klar efter nån timme och i väntan på att maken skulle plocka upp mig igen blev det solhäng på bryggan nere vid ån, så himla underbart!


Sedan var vi ut till mamma och hennes sambo. Fika och lek i trädgården innan middag. Avslutade med årets första rabarberpaj, mums!

Av heroheartdove - 5 juni 2016 01:12

En sån underbar dag! Vi for iväg till Modelljärnvägens Hus på förmiddagen, betalade inträde och var där nästan tre timmar. Kul för barnet ett få "köra" tåg och kul för maken och mig att få se de fina landskap som de byggt upp.


Väldigt kul att de byggt upp lokala tågstationer för den smalspåriga Lennakatten också!


Utomhus fanns ett modellbygge i skala 1:29 som tuffade runt!


Vi lyckades få med oss barnet genom att locka med ett besök vid den nya lekplatsen i Gränbystaden vid Linnés torg. Rutschkanor, spring och hopp! Passade på att äta sushi också från i köpstadens nyöppnade Sushi of Sweden. Mums! Barnet snaskade i sig så många laxnigiri att jag var tvungen att köpa en till portion!

Jag gillar verkligen SoS' koncept där de ratar rödlistade(?) jätteräkor för att istället satsa på svenska smaker. Dessutom ingen onödig plast runt sushin utan fin kartong i papp som lätt viks ihop och lämnas till papperinsamlingen.

Vi var hemma igen till typ fyra och då knopsade jag en stund i soffan innan jag for ut till stallet. Ridpasset i onsdags var blaha-blaha, men idag kändes det bra!


For via Ica Kvantum på väg hem där jag hittade denna glass. Dyr, men väl värd varenda krona för en sån som mig (soja- och mjölkallergisk). Faktiskt inga skumma E-nummer heller, imponerad!

Av heroheartdove - 4 juni 2016 00:15

Varmt! Kvavt! Åskurladdning? Ja, man kan ju undra för det är en fasligt tryckande hetta utomhus. Drygt tjugofem grader och vindstilla.

Jobb. Rätt okej i värmen och jag har kunnat sitta och göra en del administrativt jox med jobbsökeriet så dagarna har rullat på riktigt bra. Har jobbat två veckor i sträck förutom lite vab i tisdags. Rätt duktigt! Men måste fundera över maten. Äter ingen frukost (har jag aldrig gjort så inget konstigt med det) och dricker Oatly vid första rasten cirka klockan nio till nioochtrettio. Sedan lunch vid elva-tolv. Salladsmix och ett antal bitar kebabkött. Sedan inget mer att äta (och dricka förutom vatten) förrän vid middagen vid artontiden. Brukar stå mig bra, men den senaste tiden har jag känt mig hungrig både vid första rasten och vid lunch. Här om dagen kompletterade jag lunchen med en proteinpudding och det var super! Otroligt mättande. Och igår köpte jag en till förmiddagsrasten.

Att köpa de här burkarna på jobbet blir för dyrt på regelbunden basis så jag ska nog köpa större förpackning på Ica och ta med istället. Och så ska jag prova att dryga ut lunchen med lite couscous och se om det ger bättre mättnadskänsla.

Och tjafs med svärmor som är så förbannat omständig och typ kräver att vi (maken) ska skjutsa henne kors och tvärs. Har ingen lust att dra allt bök, men jag "vann" till slut i alla fall. Svärmor fick åka taxi och familyn kunde ha mysig fredag hemma med hemmagjord köttfärssås och spagetti.


Därefter tevetittande och nageljox. Är så nöjd med produkterna från Astonishing Nails. Akryl i tre lager med olika toningar, blev bra.

Av heroheartdove - 1 juni 2016 23:43

Har hämtat ut paketet från Lyko. Hårflaskorna från Lánza var förpackade i askar av strukturerad kartong. Onödigt lyx, men himla snyggt. Lagom mild doft av kokos. Ska nog testa imorgon bitti. Red idag och eftersom det var typ 24 grader och kvalmigt så blev jag jättesvettig. Hästen också. Så måste väl fräscha till mig inför jobbet.


Nåväl. Hade ju beställt lite lack från Essie också. Ett blått nagellack (tycker det är himla snyggt med blåa naglar på mig) och ett genomskinligt topplack. Var ju förstås tvungen att prova direkt, har inte använt Essie tidigare, men min nagelteknolog sålde av märket. Dock tror jag inte att hon använde det på mig. Jättefin blå (skimrande) färg som täckte med endast en noggrann strykning. Torkade rätt snabbt också och sedan på med topplacket för extra glans. Blev ett helt okej - bra - slutresultat, men lackpenslarna kändes väldigt "rufsiga" att använda. Kör slut på de här produkterna, sen får jag se vad det blir. Heltäckande lack på en strykning är inte lätt att hitta, kanske hade jag bara otur med penslarna?


Men varmt alltså. Är det inte regn och snålblåst (läs storm) så är det bastukvav hetta, tänk att man aldrig är nöjd...?! Vabbade med barnet igår till typ halv tre, då kom maken hem och löste av mig så att jag kunde sticka iväg till hjärtehästen. Och vi stack iväg till Skultuna för träning i hettan. Blev rätt igenom sjöblöta båda två! Men tycker det är rätt häftigt att bästa tränaren tar sig tid trots att vi liksom är väldigt basic och långt ifrån hennes proffsiga nivå. Men det visar väl på hur god och jordnära hon är. Och inte behöver jag skämmas över min häst, hon är ju himla snygg!


Kosthållningen igår var lite så där. Åt lite kebabkött till frukost. Betoning på lite, var förberett till lunchlådan egentligen och skulle ha kompletterats med sallad, men var lat. Sedan åt jag ingenting förrän jag kom hem vid 21:45 på kvällen. Maxburgare med stripes, bea-dip, cola och lyxshake.


Jobb idag igen. Jag har möte med min jobbcoach på fredag så jag har suttit och fixat med min "läxa" som jag fått, skrivit CV och försökt kartlägga vad som är viktigt för mig när jag jobbar. Jag hoppas verkligen att det här kan leda till nytt jobb, känner nu när jag sitter och pysslar att det är sådant här administrativt som jag vill jobba med!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards