Alla inlägg under juli 2016

Av heroheartdove - 20 juli 2016 21:17

HAT är ett starkt ord och att hata något eller någon, kan man det? På riktigt alltså. Jag kan ju till exempel säga "jag hatar svamp", men så är det ju egentligen inte, utan jag tycker inte om smaken och konsistensen. Men hatar/avskyr? Nej.

På jobbet kommer jag överens med de flesta. Visst tycker man mer eller mindre om vissa personer, men så är det ju alltid. Men jag har haft en kvinnlig chef som jag tyckt riktigt illa om och idag insåg jag att jag tycker lika illa om min nuvarande (manlige) chef. Inte min närmsta chef, han är jättebra, men han som är över honom och som är chef över hela vår enhet. Jag försöker att inte bry mig/ta åt mig av hans klumpighet, försöker få det till en motivationshöjare till att ännu flitigare söka nytt jobb. Budbilandet har jag lagt bakom mig: jag vill inte jobba 12-timmarspass (olagligt) och jag vill inte jobba på ackord. Nu har jag ett administratörsjobb på G via Proffice, de har sänt in min CV till kund så nu hoppas jag på en intervju direkt hos dem. Så ska jag söka ett jobb vid ett webbutikslager. Visserligen em-kväll, men heltid och egentligen tider som passar min dygnsrytm. Det är kanske inte ett jobb jag vill ha för alltid, men säkert roligare än nuvarande plus att jag slipper korkad chef. Värre kan jag knappast få.

Nåväl. Teve som vanligt nu ikväll. Lilla snotterråttan kom och la sig i soffan.

Men sedan kom "dumma husse."

Av heroheartdove - 19 juli 2016 22:53

Ramlar över rätt trevliga recept på fejjan då och då. Äpplen är jag egentligen inte överförtjust i, men toscaknäck är ju mums! Så det blev ugnsbakade äpplehalvor med smör, råsocker och knäcksmet på toppen.

Av heroheartdove - 18 juli 2016 22:25

Upploppsraka mot semestern! Rätt lugnt på jobbet idag, kommer nog att vara det resten av veckan också. Den senaste tiden har jag haft det lite svårt med luncherna, jag tröttnar lätt på det jag äter. Behöver variation, men har svårt att hinna med att göra något vettigt. Sedan den senaste långtidssjukskrivningen har jag först ätit mozzarella med bara lite olja och salt. Adderade lite avokado, men svårt att hitta några bra. Provade olika salladsmixer, först till mozzarellan, sedan ihop med falafel. Till det la jag även kokt ägg. Gott, men tog för lång tid att ordna. Senaste månaderna har det blivit kebabkött med en näve salladsmix. Gott, men inte tillräckligt mättande. Provade att lägga till lite couscous, men nja... Nu har det ju blivit lite sporadiskt med jobb de senaste veckorna på grund av sjuka, själv och barn och då "fuskat" med färdigmat från Gooh via Convini (typ "mat på jobbet") och ätit på lokala pizzerian också. Det blir lite dyrt i längden så igår köpte jag två stycken småpajer från Ica, ost & broccoli samt kyckling & bacon. Provade ostpajen idag med lite sallad till, helt okej. Men blir också lite dyrt, så ikväll har jag lagat tre egna små pajer med västerbottenost, purjolök och skinka. Stoppat in dem i frysen, premiärtestar på onsdag. Men de såg i alla fall fina ut!

Av heroheartdove - 16 juli 2016 23:40

Terrordåd i Nice under självaste nationaldagen och en (misslyckad) militärkupp i Turkiet, vad händer egentligen i världen? Jag pratade med klok kompis idag och vi kom fram till att det gäller att våga leva som vanligt. Så fort vi backar och gömmer oss har terroristerna nått sitt mål, att skrämma oss till tystnad. Men visst blir man vaksam och nog gör man nog saker med större eftertanke.

Hemma rullar det på som vanligt. Isglass och hundmys, jag inser att jag är lyckligt lottad som kan konsten att koppla av emellanåt.

Av heroheartdove - 16 juli 2016 16:44

Love my phone!

Av heroheartdove - 15 juli 2016 19:39

Rebalanserade naglarna igår. Behövde inte lägga på så mycket vit akryl utan det räckte att jag kortade tipparna och filade ner gammalt material ovanpå. La på lite vitt där det behövdes och sedan på med klar akryl. Snyggt blev det!


Jobb igår och idag. Fick jobba administrativt och jag trivs verkligen med det, gillar att sitta vid datorn och söka på internet. Skulle ha jobbat som maskinoperatör på eftermiddagen, men kunde kompa ut! Blev en god lunch på Blå Lagunen och sedan for vi hemåt.


Stall, shopping på Clas Ohlson och fix och trix hemma. Hämta barn och promenad med picknick innan hem och landa vid teven.

Av heroheartdove - 13 juli 2016 23:11

Låg hoprullad i sängen tillsammans med Lill-snottran och åt sedan mild och mjuk sushi till middag.

Av heroheartdove - 12 juli 2016 22:56

Apropå bilder på elegant upplagd mat som cirkulerar på Facebook och Instagram... Ramlade över ett inlägg från härliga Babben Larsson som är så otroligt träffsäkert.


Annars då? Magont. Har vabbat med barnet som var lite mjuk i magen, men annars mådde bra. Jag är mer öm, lite magknip. Tror att det möjligen kan bero på stressen över att inte veta exakt hur det blir med hagarna vid stallet, men känns ändå inte bara som oro.

Maken och jag funderar över allergier hos barnet och mig. Jag vet ju att jag har en (hel) del födoämnesallergier och jag vet att jag mår bättre om jag äter helt komjölksfritt. Nu blir jag inte jättesjuk om jag får i mig komjölksprotein och eftersom däremot soja är helt uteslutet så fuskar jag lite. Men då kör jag med laktosfria produkter, det är i alla fall lite bättre än helt vanlig "komplett" mjölk.

Men... Trots den här anpassade kosten för mig och barnet så får vi mer eller mindre regelbundet ont i magarna. Därför funderar vi nu över en eventuell glutenintolerans. Barnet äter mycket bröd, vi har de olika sädesslagen i maten och jag använder ju havrebaserade vätskor istället för mjölk, grädde, creme fraiche etc. Skulle det vara celiaki, ja då blir det jäkligt knepigt med mat och dryck. Nåväl, vi får väl pröva oss fram. Kanske kan vi hålla allergier och symptom i schack om man äter saker med måtta?

Något helt annat. Härligaste Lill-snottran, kan inte få nog av hennes bus och upptåg. Och hennes uppsyn i soffan - oslagbar!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards