Alla inlägg under september 2016

Av heroheartdove - 23 september 2016 22:50

Kompisen och jag fastnade mitt i detta kaos. Jag blir ju inte stressad i sådana situationer, men andra bilister... Ja jisses! Men vi kom loss efter drygt två timmar och åkte till Sollentuna och mumsade i oss mumsig lunch.

For vidare ut till Drottningholm och en ridsportbutik där. Jag håller ju på och säljer av en massa prylar, men en flaska hästschampo blev det ändå. "Fredagstrafik" hemåt, men det rullade på rätt bra, var hemma på drygt en timme.

Av heroheartdove - 22 september 2016 15:33

Äh, trots utebliven sömn igår natt så tog det lååång tid att somna. Snodde runt i sängen fram mot klockan tre, då gick jag upp på toa och sedan sov jag riktigt bra tills larmet pep.


Det funkar bra med barnet på morgnarna nu. Jag väcker honom vid 6:15 och så får han lite frulle framför teven innan vi cyklar eller tar bilen till fritids. Skönt att ha befäst de rutinerna tills det är dags att börja jobbpendla till 08-området igen.

Idag har jag packat ännu mera inför söndagens loppis. Var hos mamma och hade faktiskt inte så mycket prylar där, jag har nog lyckats sälja av mer än jag förstått! Men eftersom det gick fort hos mamma blev det tid över för dressyrträningsbeskådan! Köpte med mig en burk picadeli-sallad från lokala konsumbutiken (Inga spår av "min" tiggare) och en pepsi och sitter nu i fikarummet.


Lite kallt är det här inne, höstkylan börjar krypa inåt nu. Var faktiskt så fräck (?) att jag satte igång elementet. Det är höstdagjämningen idag vilket "firas" av både Facebook och Google.


Och idag är nog den första riktiga höstdagen: ingen sol alls, kylig luft, grått och disigt med till och med några regnstänk. Burr!

Av heroheartdove - 21 september 2016 23:48

Sov ju inget i natt utan bara knappt fyra timmar på förmiddagen. Varit trött hela dagen, men faktiskt hållit mig vaken! Nu hoppas jag dock kunna sova ordentligt. Godnatt!

Av heroheartdove - 21 september 2016 20:59

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu vilket resulterade i utebliven sömn i natt. Skippade dagens möten och sov några (på tok för få timmar under förmiddagen. Stack sedan till stallet, fortfarande lätt febrig och förkyld. Gick en sväng med hunden och skrubbade rent vattenbaljor, börjat plocka i ordning med grejer inför söndagens hästloppis. Så himla trist bara, men fått ihop rätt mycket så känns rätt bra ändå. Hoppas förstås på att få det mesta sålt, men bara jag går jämnt upp med kostnaden för "golvytan" och resa så är jag nöjd. Imorgon ska jag till mamma och samla ihop grejer där och börja lasta ut i bilen, kommer att bli väldigt intensivt under helgen.

Av heroheartdove - 21 september 2016 01:13

Världens mest bortskämda vovve... Söthjärtat är ju oftast utestängd från sovrummet under nätterna (och dagtid om vi är borta), men nu har hon legat i sovrummet de senaste nätterna. Nu ikväll/natt försökte maken stänga henne ute, satte för kompostgallret i dörröppningen som vi har som spärr.

Det uppskattades inte!!

Hunden parkerade utanför gallret, började med gnäll och avslutade med några skall. Sedan tyst någon minut innan lite gnuff igen. Vek husse och matte släppte in den "stackars" hunden i sovrummet som gick raka vägen upp i sängen och la sig. Där klamrade hon bestämt tassarna runt mattes arm och suckade nöjt.

Det är tur att hon är söt!

Av heroheartdove - 20 september 2016 22:44

Coca-Cola och krispiga lantchips är toppen mot en febrig förkylning. För efter gårdagens fotbollskoll blev jag inte precis friskare av att stå ute vid ridbanan nu ikväll.

Av heroheartdove - 19 september 2016 22:32

Sitter vid teven och blir plötsligt jättetäppt i nosen, men samtidigt snorklig. Fixade till slut en sväng med te (Earl Grey med bergamott) och frikostigt med sockerbitar. Får se om det kan släppa lite.


Det är lurigt väder ute, solen värmer rätt schysst, men så fort den försvinner blir det verkligen iskallt. Var med grabben på fotbollsträning under tidiga kvällen och solen hann förstås dala ner bakom taken, blev säkert kall då trots jacka plus att jag satt på ett extra sittunderlag.


Bokat in en träning på tisdag om en vecka. Ett angenämt problem när man har olika huvudlag att välja mellan. Sedan vill jag förstås helst sitta i dressyrsadeln, men samtidigt behöver den säljas. Har en spekulant som ska prova den samma dags förmiddag och jag vill ju egentligen att den säljs då. Tudelat...

Av heroheartdove - 19 september 2016 07:48

Nu blev det höst! Inget nytt egentligen, man har märkt den senaste veckan att det varit kallare under nätterna och att kylan "hängt kvar" under morgnar och förmiddagar, men ni i morse var det riktigt svalt!

Dags att leta upp ett par vantar, det var kallt om fingrarna att cykla. Annars går cyklandet an på morgnarna, ett ganska effektivt sätt att få fart på barnet! Men vi får se hur det blir när jag ska börja jobba igen den tredje oktober, jag är ju inte jättesugen på att först ta cykeln och lämna barn för att sedan cykla hem och byta till bil. Smidigare att ta bilen direkt liksom. Men nu blir det ju bara mer och mer ruggigt väder, så kanske lätt att få barnet att åka bil då?

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards